نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 16:28

برخورد قانونی با دریافت شهریه دلاری در فارس

شیراز- مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت: اگر مدرسه‌ای در فارس نسبت به دریافت شهریه به دلار اقدام کند آموزش و پرورش نسبت به برخورد قانونی اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خلیل عسکری ظهر چهارشنبه در نشستی خبری در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص دریافت شهریه به صورت دلاری در شیراز بیان کرد: گزارشی در خصوص دریافت شهریه دلاری در مدارس بین المللی و دو زبانه دریافت شده اما در راستای ایجاد عدالت آموزشی هر مؤسسه آموزشی که تحت نظر آموزش و پرورش فارس باشد اگر تخلفی در دریافت شهریه داشته باشند در اسرع وقت برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

وی افزود: گزارشی مبنی بر برگزاری کمپ‌های مطالعاتی خلاف مقررات دریافت شده که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به برخورد با آموزشگاه برگزار کننده این کمپ اقدام شد.

به گفته عسکری هر آموزشگاهی که قوانین را رعایت نکند در کوتاه‌ترین زمان ممکن برخورد قانونی با آنان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه خاطرنشان کرد: فرایند انتخاب معلم برتر در استان فارس از اسفند ماه آغاز شده و در مرحله پایانی ١٠ معلم از استان فارس به آخرین مرحله ارزیابی رسیدند که از این میان شش معلم از فارس در جمع معلمان برتر کشور قرار گرفتند.

وی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات نهایی در مدارس نیز تصریح کرد: روند طراحی سوالات از امسال به طور کامل تغییر کرده و رویکردی که در این موضوع در نظر گرفته شده است طراحی سوالات بر اساس ادراک دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: استان فارس اولین استان کشور در اجرایی نمودن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

عسکری تاکید کرد: مشکلات زیرساختی متعددی در آموزش و پرورش وجود داشته و در تلاش هستیم تا شرایطی برای برطرف ساختن مشکلات موجود اقدام و زمینه جذب بودجه در این بخش فراهم شود.

به گفته این مقام مسئول برگزاری اردوهای فرهنگی درون و برون استانی از جمله مهمترین برنامه‌های اداره کل آموزش و پرورش فارس برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان است.

عسکری تاکید کرد: بیش از هشت هزار معلم پرورشی در استان فارس کمبود داریم از این رو به سمت انتخاب مدرسان تراز انقلاب برای تدریس دروس پرورشی اقدام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186215

مهمترین اخبار ایران و جهان: