نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:47

بخشش محکومان به قصاص در حمیدیه

رئیس کل دادگستری خوزستان از برقراری صلح و سازش بین دو طایفه بزرگ در شهرستان حمیدیه خبر داد و گفت: اولیا دم دو طائفه در حمیدیه با تأسی به پویش «به حرمت امام رئوف می‌بخشم» محکومان به قصاص را بخشیدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علی دهقانی رییس کل دادگستری استان خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌دنبال وقوع یک فقره نزاع در اسفند سال گذشته که منتهی به قتل دو نفر از هر دو طایفه و متعاقب آن افزایش درگیری و آتش سوزی چندین دستگاه خودرو و منزل مسکونی شده بود، اقدامات قضائی جهت دستگیری مسببان و مباشران درگیری صادر شد.

وی ادامه داد: با ارجاع پرونده به شورای حل اختلاف استان خوزستان جهت برقراری صلح و سازش، جلسات متعددی با حضور طرفین پرونده و جمعی از بزرگان طوایف و اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی تشکیل شد که در نهایت اولیای دم طرفین دعوا با حرمت‌گذاری به بزرگان جلسه و امام رضا (ع)، از شکایت خود به طور کامل صرف نظر کرده و رضایت بی‌قید و شرط خود را اعلام کردند.

دهقانی گفت: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه و همچنین سند تحول قضایی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تاکید بر استفاده از ظرفیت شواری حل اختلاف در حل و فصل خصومت و اصلاح ذات‌البین، این موضوع با ملاحظه ظرفیت‌های قانونی، در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1185115

مهمترین اخبار ایران و جهان: