نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 20:13

فعالان رسانه‌ای دیلم برای توسعه شهرستان راهکار ارائه دهند

بوشهر- سرپرست فرمانداری دیلم گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و اجتماعی دیلم در جهت توسعه و پیشرفت این شهرستان با ارائه راهکارها و نظرات مفید و سازنده در تصمیم‌گیری ها به مسئولان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی عصر پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و سال جدید اظهار داشت: خبرنگاران چشمان باز و تیزبین دولت و ملت هستند که مشکلات و معضلات جامعه را رصد و بررسی می‌کنند و بدون هیچ گونه چشم داشتی این مشکلات را طرح، نقد و تحلیل و به رشته تحریر در می‌آورند که این تلاش‌ها قابل تقدیر است.

سرپرست فرمانداری دیلم افزود: برخی از مشکلات که نیز به دلیل حجم کاری یا درگیری‌های شغلی روزمره ممکن است از دید مسئولان پنهان بماند توسط رسانه‌ها و خبرنگاران و فعالان این عرصه که در بین مردم بیشتر حضور دارند دیده می‌شود و در گروهای خود بررسی و مطرح می‌کنند و نگاه مردم را به دولت منتقل کنید که که فرصت خوبی برای تصمیم‌گیری و پیگیری مسئولان فراهم می‌شود.

وی گفت: خبرنگاران و فعالان گروه‌های اجتماعی و رسانه‌ای بخشی از مردم هستند که به صورت گروهی موضوعی را مطرح و آن را با حقایق و واقعیاتی که وجود دارد نقد و بررسی می‌کنند.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود که خبرنگاران، فعالان عرصه رسانه و فضای مجازی و اجتماعی به واسطه حضور بیشتر در میان مردم مشکلات و مسائل رصد شده شهرستان را بررسی و برای رفع آنها به مسئولان راهکار ارائه دهند.

اسدی بیان کرد: موضوعات مطرح شده توسط خبرنگاران و فعالان گروه‌های اجتماعی و رسانه‌ای جمع بندی و نتیجه گیری و مکتوب و به مسئولان از جمله فرمانداری ارسال شود و ما هم در این مجموعه تمام تلاش خود را برای پیگیری و پاسخ آنچه در مسیر قانونی بتوان انجام داد، به کار می‌گیریم.

فعالان رسانه‌ای دیلم برای توسعه شهرستان راهکار ارائه دهند

سرپرست فرمانداری دیلم بیان کرد: در برخی موارد نیز پیشنهادها و راهکارها را درست و برای توسعه و پیشرفت شهرستان جایز می‌دانیم اما در بحث اعتبارات نیز باید بتوان آن را اجرایی کنیم.

در انتشار خبرها همه جوانب در نظر گرفته شود

سرپرست فرمانداری دیلم یادآور شد: انتظار ما از فعالان گروه‌های اجتماعی و رسانه‌ای این است که هر خبری را پس از شنیدن بلافاصله نشر ندهد و در خبرها و موضوعاتی که در گروه‌ها و شبکه‌ها مطرح و منتشر می‌کنند همه جوانب امر را در نظر بگیرند و مطمئن باشند که واقعیت دارد و از ارائه اطلاعات و آمار غلط پرهیز کنند.

وی گفت: مطالب منتشر شده در فضای مجازی باید با تحقیق و آگاهی کامل باشد و طوری نباشد که بعد از مدتی متوجه شوید کذب و واقعیت نداشته است زیرا در مواقعی ممکن است بدون تحقیق خبری منتشر شود و با خطاب قرار دادن فردی بدون تحقیق عمل شود که در صورت خطا و اشتباه حداقل باید در رسانه خود از فرد مورد نظر عذرخواهی کنند.

استقبال از نقدهای سازنده

سرپرست فرمانداری دیلم با بیان اینکه خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای و اجتماعی دیلم در جهت توسعه و پیشرفت شهرستان با ارائه راهکارها و نظرات مفید و سازنده در تصمیم‌گیری ها به مسئولان کمک کنند، گفت: همه موضوعات مطرح شده توسط خبرنگاران و فعالان در فضای مجازی که به فرمانداری ارائه شود، در قالب یک موضوعات به مرحله اجرا در می‌آوریم و اگر مربوط به دیگر دستگاه اجرایی باشد، از مسئول مربوطه دعوت می‌کنیم که حضور یافته و پاسخ گو باشد تا در حل آن بکوشیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید نقدپذیر باشند یادآور شد: اختلاف نظرها بین افراد امری طبیعی است و ما این از این اختلاف نطرها و نقدهای منصفانه و سازنده خبرنگاران و فعالان در شبکه‌های اجتماعی استقبال می‌کنیم.

این نشست که با حضور فعالان فضای مجازی و رسانه‌ها و خبرنگاران در فرمانداری دیلم برگزار شد موضوعات مختلفی از جمله حمایت خانه مطبوعات استان بوشهر از خبرنگاران، تشکیل انجمن خبرنگاران و اختصاص مکان برای این انجمن، نظارت بیشتر بر عملکرد مسئولان، بکارگیری نیروهای بومی در شرکت‌های نفتی منطقه، مشکلات بخش بهداشت و درمان، پیگیری تعهدات شرکت‌های نفتی منطقه در عمل به تعهدات اجتماعی خود از جمله کمک به بخش بهداشت و درمان، دقت در انتصابات، نظارت و بازرسی از نرخ گذاری ها و روند قیمت‌ها در بازار، اشتغال و مسکن جوانان، انتصاب روابط عمومی‌های توانمند و پویا در ادارات، استفاده از ظرفیت فضای مجازی، حمایت از خبرنگاران و فعالان مجازی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری توسط شرکت کنندگان مطرح شد که توسط فرماندار و معاونان فرمانداری پاسخ داده شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1132059

مهمترین اخبار ایران و جهان: