نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 01:14

فعالیت‌های قرآنی در جامعه باید ترویج یابد/ برگزاری محفل قرآنی در ۳۰ خانه شهید

امام جمعه زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه فعالیت‌های قرآنی افزود: برگزاری محفل قرآنی در ۳۰ خانه شهید اقدام بسیار خوبی در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی است که باید بیش از بیش به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در نشست تبیینی مجامع اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ضمن تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) اظهارا داشت: ولادت و شهادت این امام بزرگوار شیعیان جهان با مظلومیت است.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه دلسوزان فرهنگی و قرآنی در این نشست نکات و مطالب خوبی را بیان کردند، افزود: کارهای فرهنگی به فرموده مقام معظم رهبری مظلوم واقع شده است و باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت مساجد تاکید کرد: مقام معظم رهبری بر برگزاری کانون‌های مباحث قرآنی در مساجد و جلسات قرآنی در منازل نیز تاکید دارند چرا که برکات فراوانی به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عرصه فعالیت‌های قرآنی افزود: برگزاری محفل قرآنی در ۳۰ خانه شهید اقدام بسیار خوبی در راستای ترویج فعالیت‌های قرآنی است که باید بیش از بیش به آن پرداخته شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مسوولان استانی در حوزه فرهنگی اقدامات و حمایت های لازم را انجام می‌دهند، گفت: مقام معظم رهبری در مورد جهاد ترکیبی فرمودند که ما در این مسیر همواره دفاع کرده‌ایم ولی اصلی‌ترین مسئاله این است که باید به طور جد وارد میدان شد.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های تبلیغات اسلامی در زمینه‌های فرهنگی، تبلیغی و قرآنی تصریح کرد: باید توجه داشت دشمن همواره رو به جلو حرکت می‌کند، مقام معظم رهبری هم در بیانات اخیر فرمودند که دشمن از برنامه‌های خود علیه کشورمان عقب نشینی نکرده است که غفلت از آن تاثیرات نامطلوبی به دنبال دارد.

در ادامه این نشست محسن افشارچی، استاندار زنجان در سخنانی با بیان اینکه شبکه‌های مجازی در کشور از پیش از انقلاب در کشور شکل گرفته است، اظهار داشت: شبکه‌های مبلغین، کانون‌های فرهنگی، پایگاه‌های مساجد و ... تشکیل شده است، اما به خوبی نتوانسته‌ایم از این شبکه‌ها استفاده کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه مطالب فضای مجازی بسیار سطحی است، بر این اساس می‌توان برای مقابله با چالش‌های آن تولید محتوای مناسب کرد و یک نهضت بزرگ کتابخوانی را در استان ایجاد کرد، افزود: متاسفانه مطالب سطحی فضای مجازی نسل جدید را نشانه گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه خانواده‌ها می‌توانند در عرصه رویارویی با فضای مجازی به صورت ملموس و عینی‌تر با فرزندان خود هم صحبت و گفت‌وگو کنند، تصریح کرد: باید در عرصه تولیدات محصولات فرهنگی اقدام کنیم.

گفتنی است، در ابتدای این جلسه تعدادی از فعالان فرهنگی و قرآنی نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

پایان پیام/2308

منبع: فارس
شناسه خبر: 1130759

مهمترین اخبار ایران و جهان: