نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 11:09

جمعیت اردستان رو به کاهش است

اردستان-فرماندار شهرستان اردستان گفت: جمعیت اردستان رو به کاهش است؛ جمعیت این شهرستان در سال ۱۴۰۰، حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده اما در سال ۱۴۰۱ به ۴۳ هزار و ۹۸۳ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد هادی احمدی‌طبا صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ به عنوان فرماندار کار را شروع کرده و در طی ده ماه تا پایان سال برنامه‌ریزی هایی را انجام دادیم و در سه حوزه کار انجام دادیم که اصلی‌ترین بخش، حوزه فرهنگی بود.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته دیگر نقاط کشور و استان درگیر مسائل و مشکلات حاشیه‌ای بود اما خوشبختانه اردستان کمترین مسائل حاشیه‌ای را داشت و همین عامل نیز به فرهنگ غنی مردم شهرستان مربوط است.

فرماندار اردستان تصریح کرد: به نگاه بسیاری از رسانه‌ها و صاحب‌نظران سال گذشته در شهرستان اردستان در حوزه فرهنگی بسیار قوی کار شده و این برای مردم نیز ملموس بوده چرا که کار کردن در حوزه فرهنگ سریع الوصول است و بعد از گذشت چند هفته نتیجه به دست می‌آید.

احمدی طبا بیان کرد: در شهرستان اردستان ما نیازمند یک فرهنگ‌سازی ویژه هستیم چرا که سال گذشته در این راستا فعالیت‌هایی انجام شده و بر روی بحث تعصب مردم روی شهرشان فعالیت‌هایی انجام شده که تهیه مستند «اردستان سرای من» از جمله این فعالیت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش است و سال گذشته در حوزه ورزش حمایت‌های ویژه‌ای انجام شد و در این راستا برای حمایت از تیم‌های ورزشی شهرستان از صنایع‌، معادن و کارخانجات استفاده کردیم.

فرماندار اردستان تصریح کرد: سعی کردیم که اکثر اوقات را در بین مردم شهرستان باشیم و در سال گذشته از ۳۴ اداره و نهاد اردستان بازدید انجام دادیم همچنین در حوزه صنایع و معادن ۲۲ عنوان بازدید داشتیم.

احمدی‌طبا یادآور شد: جمعیت شهرستان اردستان در اول سال ۱۴۰۰، حدود ۴۵ هزار و ۵۰۰ نفر بوده اما در ابتدای سال گذشته به ۴۳ هزار و ۹۸۳ نفر رسیده و این نشان‌دهنده کاهش جمعیت بوده ولی در ابتدای سال ۱۴۰۲ جمعیت شهرستان به عدد ۴۴ هزار و ۵۴۱ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: در ارتباط با فعالیت‌های عمرانی در سال گذشته حدود ۷۰ کیلومتر آسفالت در شهرستان اردستان انجام شده که این آسفالت‌کشی در جاده‌های مختلف شهرستان اعم از شهری و روستایی بوده است.

فرماندار اردستان ادامه داد: در سال گذشته حدود یک کیلومتر و نیم نصب و جای گذاری نیوجرسی در جاده اردستان-اصفهان انجام دادیم همچنین در حوزه فعالیت‌های ساخت مسکن نیز ۳۹ هکتار زمین به شهر اردستان و ۱۰ هکتار برای شهر مهاباد الحاق شد.

احمدی‌طبا با اشاره به رونق ویژه فعالیت ساخت مسکن شهرستان در سال جاری، تصریح کرد: پروژه مسکن کریمان از هفته گذشته با سرعت بیشتری فعالیت خود را ادامه داده و امیدواریم تا پایان سال تعدادی از این مسکن‌ها را تحویل متقاضیان دهیم.

وی یادآور شد: سال ۱۴۰۲ در بخش کشاورزی با مشکل کم‌آبی روبرو نیستیم چون که میانگین بارش سال آبی در سال گذشته بسیار خوب بوده است.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد تومان بودجه در بخش روکش آسفالت راه‌ها هزینه شده و اتفاقات خوبی را در بخش جاده‌ها و آسفالت شهرستان خواهیم داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1156859

مهمترین اخبار ایران و جهان: