نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:24

کویت از روند تبادل اسرا در یمن استقبال کرد

وزیر خارجه کویت از روند تبادل اسرا میان دولت خودخوانده یمن و نیروهای انصارالله این کشور استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از کویت نیوز، «سالم عبدالله الجابر الصباح» وزیر خارجه کویت ضمن استقبال از روند مبادله اسرا میان دولت خودخوانده یمن و نیروهای انصارالله این کشور، آن را یک گام مثبت توصیف کرد.

وی افزود: ما این اقدام را یک گام مثبت در مسیر حل‌وفصل سیاسی بحران یمن می‌دانیم و از نقش مهم فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن و کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در نظارت بر روند تبادل اسرا قدردانی می‌کنیم.

وزیر خارجه کویت اضافه کرد: ما از دستاوردهای محقق شده در مسیر دستیابی به راهکار سیاسی برای حل بحران یمن براساس طرح صلح عربستان و نتایج مذاکرات ملی فراگیر و قطعنامه شماره ۲۲۱۶ شورای امنیت استقبال می‌کنیم.

خالد الشایف مدیر فرودگاه صنعا روز گذشته اعلام کرد که اولین مرحله ورود آزادگان انصارالله شامل ۱۵۰ آزاده به این فرودگاه انجام شده است.

وی افزود: هواپیمای حامل اسیران طرف دیگر شامل ۷۰ اسیر از صنعا همزمان با برخاستن هواپیمای حامل اسیران ما از عدن، پرواز کرد.

از سوی دیگر عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسیران انصارالله یمن اعلام کرده بود: ما از ابتدا خواستار یک توافق جامع بودیم که همه طرف‌ها را شامل شود، اما موانعی از طرف مقابل وجود دارد که مانع از چنین توافقی می‌شود. از زمان بازگشت از سوئیس تا کنون، ما در حال مذاکره پس از توافق بوده‌ایم، زیرا برخی از طرفین از تحویل اسیران خودداری می‌کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1150115

مهمترین اخبار ایران و جهان: