نیوز سیتی!
27 فروردین 1402 - 20:46

توزیع ۳ هزار پنل خورشیدی بین عشایر چهارمحال و بختیاری

شهرکرد_ مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته حدود ۳ هزار پنل خورشیدی بین عشایر چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید فرهزاد، عصر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه الگوی مصرف برق در روزهای معمولی ۲۰۰ کیلو وات و در تابستان‌ها ۳۰۰ کیلو وات در ماه است، افزود: بر اساس برنامه پنج ساله ششم، سالانه افزایش برق صورت می‌گیرد اما این افزایش بر اساس الگوی مصرف خواهد بود و هر مشترکی کمتر از این میزان مصرف کند، افزایش تعرفه نخواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: در این استان از ۴۴۰ مگابایت برقی که باید در پیک از طریق پنل‌های خورشیدی تأمین شود، ۱۲.۵ مگابایت از این طریق تأمین شده است.

فرهزاد با اشاره به اینکه ۹۹.۵ درصد از جمعیت روستایی چهارمحال و بختیاری برق دارند، بیان داشت: هفت روستا در حاشیه سد خرسان ۳ قرار دارند که برق ندارند، این روستاها با آبگیری سد در سال ۱۴۰۴ به زیر آب می‌رود بنابراین برای تأمین برق خانوارهای این روستاها، دیزل ژنراتور و پنل خورشیدی توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تابستان ۱۴۰۱ با کمترین خاموشی و مشکل اجتماعی در استان چهارمحال و بختیاری سپری شد، تاکید کرد: سعی می‌شود امسال نیز با هماهنگی جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و… همچنین اجرای ۳۳ برنامه تعریف شده برای شرکت برق استان، تابستان بی حاشیه‌ای داشته باشیم.

فرهزاد عنوان کرد: اگر کشاورزان در زمان پیک مصرف از ۱۱ صبح تا ۴ بعد از ظهر به صنعت برق کمک کنند، بهایی برای برق در دوره تابستان پرداخت نخواهند کرد، همچنین مشترکان صنعتی اگر یک روز کاری را به روزهای تعطیل منتقل کنند به ازای این ساعات از طرح‌های تشویقی برخوردار می‌شوند.

وی یادآور شد: سال گذشته در مجموع ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مشوق به مشترکان بخش‌های غیرخانگی پرداخت شد که از این میزان ۲ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان مربوط به مشترکان کشاورزی، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مشترکان صنعتی، ۱۲۰ میلیون تومان به جایگاه داران سی ان جی و ۳۰ میلیون تومان به بخش اداری پرداخت شده است.

فرهزاد بیان کرد: در سال گذشته ۱۲ هزار مشترک به مصرف کنندگان برق در چهارمحال و بختیاری اضافه شده است، همچنین پارسال ۵.۷ درصد مصرف برق نسبت به سال ۱۴۰۰ در استان کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه خاموشی‌های معابر در همه نقاط کشور وجود دارد و چراغ‌ها یک در میان روشن است، گفت: تلاش شد در ایام عید شبکه از این حالت خارج شود اما در تابستان و زمان‌هایی که با کمبود برق مواجه می‌شویم، مجبور به کاهش روشنایی معابر هستیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1153959

مهمترین اخبار ایران و جهان: