نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 07:52

لزوم فرهنگ سازی در بین کشاورزان آذربایجان‌غربی برای توسعه و تحقق نهضت گلخانه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: فرهنگ سازی در بین کشاورزان استان پیش نیاز توسعه و تحقق نهضت گلخانه ای است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جوادکرمی در جلسه توسعه گلخانه‌های استان اظهارداشت: مطابق دستور استاندار آذربایجان‌غربی برای تحقق نهضت گلخانه‌ای اقدامات خوبی شروع شده که شامل استعلامات و شناسایی مستمر است.

وی بیان کرد: این نهضت آغاز شده و در کنار آن تغییر الگوی کشت در استان در تداوم اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه و مدیریت کم آبی در منطقه است.

کرمی اضافه کرد: وضعیت این استان از نظر منابع آب زیاد بحرانی نیست و لی این موضوع نیازمند مدیریت است چرا که این استان کشاورزی است ومعیشت شهروندان ارتباط مستقیم با این بخش دارد.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه استفاده از شیوه کشت گلخانه‌ای بهره وری را افزایش می‌دهد گفت: باید فرصت‌های سرمایه گذاری موجود در مرکز خدمات سرمایه گذاری ثبت شود.

وی با تاکید بربهره مندی افراد از اطلس سرمایه گذاری گفت: نقشه سرمایه‌گذاری استان در این زمینه می‌تواند به افراد علاقمند کمک کرده و فرصت‌های سرمایه گذاری را به آنان معرفی کند.

معاون استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: لازم است به پرداخت تسهیلات برای سرمایه گذاران توجه ویژه انجام گیرد.

کرمی بیان کرد: برای رسیدن به نهضت ۲ هزار هکتاری گلخانه ای مسیر زیادی داریم و ۶۱.۵ هکتار گلخانه کنونی رقم پایینی است.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1128515

مهمترین اخبار ایران و جهان: