نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 14:26

ارسال ۲۲۸۰ پیامک از ابتدای اجرای طرح حجاب و عفاف در همدان

همدان- فرمانده انتظامی استان همدان از ارسال ۲۲۸۰ فقره پیامک و توقیف سیستمی ۳۲ دستگاه خودرو از ابتدای اجرای طرح حجاب و عفاف در همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار " سلمان امیری " اظهار کرد: فرماندهی انتظامی استان همدان بر اساس مصوبات و دستورالعمل وزارت کشور و قوه قضائیه و در راستای صیانت از نهاد خانواده و در جهت خنثی سازی توطئه دشمنان، مطابق قوانین جاری کشور به وظایف قانونی خود عمل و همزمان با سراسر کشور طرح‌های ناظر را برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی اجرا کرده است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم که زنان و دختران ایران اسلامی همواره ثابت کرده‌اند که به موضوع حجاب اهمیت می‌دهند و پایبند به قانون و دستورات شرع مقدس هستند و اجازه سوءاستفاده دشمنان را نخواهند داد و معدود افرادی هم که براثر تبلیغات مسموم دشمنان در فضای مجازی فریب خورده‌اند، با هدایت و نظارت خانواده‌ها به دامان خانواده اصیل ایرانی-اسلامی باز خواهند گشت.

فرمانده انتظامی استان همدان در ادامه خاطرنشان کرد: همان طوری که در اطلاعیه‌های متعدد صادره به استحضار مردم شریف رسیده است در طرح ناظر هم رویکرد پلیس یک رویکرد ایجابی و در مراحل اول تذکر و اخطار و در مراحل بعد چناچه افراد اصرار بر ناهنجاری و کشف حجاب داشته باشند اقدامات قضائی انجام خواهد شد.

سردار امیری با اشاره به موضوع کشف حجاب گفت: از ابتدای شروع طرح ۲۲۸۰ فقره پیامک برای افراد ارسال و ۳۲ دستگاه خودرو به صورت سیستمی توقیف شده‌اند و در این مرحله ابتدا برای فرد از طریق پلیس یک پیامک ارسال می‌شود و چنانچه در همان خودرو برای بار دوم کشف حجاب مشاهده شود خودرو برای مدت ۱۵ روز توقیف سیستمی می‌شود و در مرجله سوم خودرو به مدت یک هفته توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد.

وی افزود: در حوزه اصناف نیز خوشبختانه با جلسات متعددی که با صنوف محترم داشته‌ایم شاهد همکاری و همراهی متصدیان و مردم عزیز هستیم، اما همانطور که در این حوزه هم اطلاع رسانی شد چنانچه واحد صنفی الزامات لازم در حوزه عفاف و حجاب را رعایت نکنند برای بار اول پیامک اخطار صادر می‌شود و برای مرحله دوم یک هفته پلمب انجام خواهد شد و در مرحله سوم با تشکیل پرونده، موضوع به مرجع محترم قضائی ارجاع خواهد شد که از ابتدای شروع طرح در حوزه اصناف ۱۸ مورد پیامک تذکر برای صنوف متخلف ارسال و ۲ واحد نیز در مرحله دوم پلمب شده‌اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: همکاران انتظامی استان بیش از ۵۱۰ مورد سرکشی از واحدهای صنفی داشته‌اند و این مورد به صورت ویژه در روزهای آتی نیز در دستور کار است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: در بخش فضای مجازی هم انتظامی استان اقدامات خوبی انجام داده و با رصد و پایش فضای مجازی، ۳۱ سایت و صفحه مجازی که کشف حجاب را ترویج می‌کردند شناسایی و اقدام لازم قانونی در مورد آنها انجام شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171915

مهمترین اخبار ایران و جهان: