نیوز سیتی!
02 اردیبهشت 1402 - 11:42

سخنی با آقای افشاریان در خصوص چینش‌ داوران

معلوم نیست افشاریان به چه دلیل اعتقادی و یا اعتمادی به استفاده از داوران استان که سال‌ها در عرصه داوری فوتبال ایران استخوان خرد کرده‌‌‌اند در دیدارهایی مثل دربی ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ از هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران داوران کهگیلویه و بویراحمدی در دو دیدار این رقابت‌ها قضاوت خواهند کرد.

در یکی از این دیدارها که در تبریز برگزار می‌شود تیم های فوتبال تراکتورسازی تبریز و پیکان تهران به مصاف هم می‌روند و روح الله شریفی داور ملی از استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار به عنوان داور وسط قضاوت خواهد کرد.

همچنین در دیدار دیگری از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال کشور تیم‌های فوتبال صنعت نفت آبادان و نساجی قائمشهر جدال تیم های شمالی و جنوبی ایران را برگزار خواهند کرد که محمد راهی کمک داور ملی فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار قضاوت می‌کند.

اما نکته اینکه داوران و کمک داوران استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر دیدارهای حساس و مهمی را از رقابت های فوتبال لیگ برتر کشور قضاوت کرده‌اند و جالب اینکه یک کهگیلویه و بویراحمدی نیز به عنوان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، مسئولیت امور داوری فوتبال کشور را بر عهده دارد.

داوران کهگیلویه و بویراحمدی قضاوت دیدارهای حساس و سنگینی را در این فصل و در فصل‌های گذشته تاکنون بر عهده داشته‌اند اما معلوم نیست چرا حتی برای یکبار از این داوران در دیدار مهم و حساس دربی پایتخت استفاده نشده است.

در حالی که کهگیلویه و بویراحمد در میان استان‌هایی قرار دارد که از لحاظ استعدادهای داوری فوتبال در کشور حرف های زیادی برای گفتن داشته اما معلوم نیست به چه دلیل و برای چه تاکنون حتی از یک کمک داور کهگیلویه و بویراحمدی در این دیدار حساس که بودن در آن افتخاری برای هر داور فوتبال کشور محسوب می‌شود حضور نداشته‌اند داورانی که تاکنون ده‌ها و بلکه صدها دیدار حساس فوتبال ایران را در سالیان اخیر قضاوت کرده‌‌اند.

این در حالی است که خداداد افشاریان می توانست مثل همه داوران کشور از توان داوران مجرب این استان همچون روح الله شریفی و افشون و راهی در چنین دیداری استفاده کند.

ممکن است کمیته داوران و شخص افشاریان این بهانه را داشته باشند که می بایست از داوران و کمک داوران بین المللی در این دیدار استفاده کرد اما محض خاطر آقای افشاریان اینکه؛ همین داوران ملی چه آن‌هایی که کهگیلویه و بویراحمدی بوده و چه غیر کهگیلویه و بویراحمدی‌ها دیدارهایی را در لیگ برتر فوتبال ایران بی‌نقص قضاوت کرده‌اند که از عهده کمک داوران و داوران بین المللی هم بر نیامده است.

لذا جامعه فوتبال و داوری استان کهگیلویه و بویراحمد از او انتظار بیشتری دارد و معلوم نیست افشاریان به چه دلیل اعتقادی و یا اعتمادی به استفاده از داوران استان که سال‌ها در عرصه داوری فوتبال ایران استخوان خرد کرده‌‌‌اند در چنین دیدارهایی ندارد.

پایان پیام/  

منبع: فارس
شناسه خبر: 1164259

مهمترین اخبار ایران و جهان: