نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 18:52

دانه‌پاشی و علوفه‌دهی حیوانات در سرما و یخبندان

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دانه‌پاشی وعلوفه‌دهی برای حیوانات با هماهنگی ادارات محیط زیست شهرستان‌ها در سرمای زمستان در حال انجام است.

حسن قاسم‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار ممنوعیت شکار حیوانات و پرندگان، هرگونه آزار و اذیت آنها پسندیده نیست و امیدواریم هموطنان با توجه به شرایط زمستانی و آب و هوای سرد و یخ زدن آبگیرها، مراقبت بیشتری را از حیوانات و پرندگان مهاجر انجام دهند.

وی تصریح کرد: پرندگان مهاجر در گوشه‌ای از تالاب‌ها و یا اطراف مناطق مسکونی نیاز به غذا و دانه دارند که حامیان محیط زیست سعی می‌کنند غذا و نیاز آنها را به هر شکل ممکن برطرف کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با هشدار مجدد به عده‌ای سودجو در شکار، صید و آزار و اذیت حیوانات و پرندگان گفت: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با سامانه ۱۵۴۰ محیط زیست شهرستان‌ها تماس حاصل کرده و یا به پاسگاه‌های نزدیک محیط‌بانی اطلاع دهند.

قاسم‌پور افزود: با همراهی حامیان محیط زیست دانه‌پاشی و علوفه‌دهی به حیوانات با هماهنگی بیشتر در حال انجام است تا زمینه برای کمک به حیات وحش و جلوگیری از نابودی گونه‌های مختلف فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل عمده آبگیرها و تالاب‌ها به ویژه شورابیل یخ بسته و در چنین شرایط سخت پیدا کردن غذا برای حیوانات و پرندگان سخت‌تر شده که انتظار می‌رود با حرکت خداپسندانه و در حمایت از محیط زیست سالم، هموطنان مشارکت لازم را در صیانت از محیط طبیعی و حیات وحش انجام دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: ممکن است برخی از حیوانات به سکونتگاه‌های انسانی نیز نزدیک شوند که در این زمینه به محض مشاهده حیوانات و پرندگان با برقراری تماس و اطلاع به محیط‌بانی می‌توان زمینه مساعد همکاری و همراهی بیشتر را مهیا کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 976959

مهمترین اخبار ایران و جهان: