نیوز سیتی!
24 دی 1401 - 13:49

تأکید بر مدیریت مصرف گازخانگی/ گاز مرغداری‌ها، گلخانه‌ها و خبازی‌ها قطع نمی‌شود

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با هشدار نسبت به احتمال قطعی گاز در ۴ شهر استان گفت: براساس تصمیمات گرفته شده سعی‌مان بر این است با نظارت و پایش مستمر و تعطیلی واحدهای غیرضروری گاز واحدهای ضروری را پایدار داشته باشیم.

حسینعلی محمدی امروز درباره وضعیت مصرف گاز در شهرهای مازندران در گفت‌وگو خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: مصرف گاز در استان به بیش از ۴۰میلیون مترمکعب رسید.

وی افزود: براساس تصمیم گرفته امروز مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها تعطیل اعلام شده که این موضوع می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران بیان کرد: البته در کنار این تعطیلی تمام صنوف نیز با رعایت خاموشی وسایل گازسوز فعال باشند.

محمدی با اشاره به وضعیت نگران‌کننده فشار ورودی گاز استان مازندران، اضافه کرد: وضعیت شبکه در شرق استان بابل خیلی مناسب نیست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در ارتباط با احتمال قطعی گاز گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و خبازی‌ها، تصریح کرد: با توجه به اینکه گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و خبازی‌ها جز واحدهای حساس هستند و بنا نیست گاز این واحدها قطع نشود ولی باید به سوخت دوم مجهز باشند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات گرفته شده سعی‌مان بر این است با نظارت و پایش مستمر و تعطیلی واحدهای غیرضروری گاز واحدهای ضروری را پایدار داشته باشیم.

محمدی با هشدار احتمال قطعی گاز شهرستان‌های بهشهر، گلوگاه، بابل و آمل، خاطرنشان کرد: مدیریت مصرف مهمترین عامل در جلوگیری از قطع گاز است.

وی با اعلام اینکه سرما تا فردا در آسمان مازندران پایدار است، گفت: نفوذ سامانه بارشی می‌تواند کمک کند تا توده سرد از آسمان کشور خارج شود.

به گزارش فارس، برای حفظ جریان گاز خانگی، علاوه بر قطع گاز تمامی جایگاه های سی ان جی استان، جریان گاز مدارس و پاساژ‌های شهری و ادارات نیز قطع شده و با توجه به تداوم برودت هوا، اگر صرفه‌جویی انجام نشود، افت فشار گاز و قطعی گاز خانگی دور از انتطار نخواهد بود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس
شناسه خبر: 976259

مهمترین اخبار ایران و جهان: