نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 09:32

هنرمندان خوزستانی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر دست پر برگشتند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار شد که پس از اعلام کاندیدها، هنرمندان خوزستانی بجز دو بخش در همه بخش‌های مسابقه اصلی جشنواره کاندیدا شده و حائز رتبه های برتر شدند.

سید امین سپهریان  معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: شب گذشته مراسم اختتامیه چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار وحدت برگزار شد که پس از اعلام کاندیدها، هنرمندان خوزستانی بجز دو بخش در همه بخش های مسابقه اصلی جشنواره کاندیدا شده و حائز رتبه های برتر شدند.

وی افزود: هیأت داوران در بخش طراحی بروشور  برگزیده‌ای نداشت اما در این بخش به محمد حبیبی برای نمایش «آگنی تاژ» لوح تقدیری اهدا شد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مصطفی حیات هنرمند خوزستانی برگزیده بخش طراحی صحنه برای نمایش «آگنی‌تاژ» شد و تندیس جشنواره و دیپلم افتخار را کسب کرد.

وی در رابطه با بخش نمایشنامه‌نویسی، ادامه داد: نویسندگی اول تندیس جشنواره و دیپلم افتخار  به رسول حق جو بابت نمایش «آگنی تاژ» اهدا شد.

امین سپهریان تصریح کرد: در بخش بازیگری مرد عبدالرضا نصاری بازیگر نمایش «آگنی تاژ» و در بخش زن مژده خیاط سلیقه بازیگر نمایش «آگنی تاژ» رتبه دوم را کسب کردند.

وی بیان کرد: در بخش کارگردانی حسین کارگر بابت نمایش «آگنی تاژ» موفق به کسب رتبه دوم شد.

سپهریان عنوان کرد:  در نمایش‌های آیینی لوح تقدیر ‌به گروه نمایشی «بهیگ هارونک» به کارگردانی علی قاضی اهدا شد.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز نمایش پرواز پرندگان مهاجر در صبح روز آخر از خوزستان در بخش رادیو تئاتر چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر حائز پنج کاندیدا در بخشهای  نویسندگی رسول حق جو، کارگردانی امجد جلالی، تهیه کنندگی امید خسروی، صدا برداری امیر قدسی، بازیگری مرد امجد جلالی و محمد طاهری شده بودند که از میان کاندیدا در دو بخش بازیگری مرد، تندیس و  دیپلم افتخار بازیگری مرد به محمد طاهری و امجد جلالی و نیز در بخش کارگردانی لوح تقدیر کار گردانی امجد جلالی رسیده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1011915

مهمترین اخبار ایران و جهان: