نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 15:39

انتقاد شدید رئیس جمهور برزیل از عملکرد پلیس و نیروهای امنیتی در برابر اغتشاشگران

رئیس جمهوری برزیل از عملکرد پلیس و نیروهای امنیتی این کشور در روز حمله معترضان به ساختمان کنگره این کشور شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال اشغال ساختمان ریاست جمهوری و کنگره ملی برزیل از سوی معترضان و حامیان «ژائیر بولسانورو» نامزد شکست خورده در انتخابات، لولا داسیلوا رئیس جمهوری برزیل از پلیس و نیروهای امنیتی شدیدا انتقاد کرد. 

طی روزهای گذشته محافل سیاسی در برزیل از عملکرد نیروهای امنیتی این کشور در جلوگیری از ورود معترضان و اغتشاشگران به ساختمانهای دولتی انتقاد کرده‌اند. 

داسیلوا در یک جلسه کابینه با لحن انتقادی گفت: «پلیس برازیلیا در شناسایی تهدید غفلت کرده، سازمانهای اطلاعاتی غفلت کردند..در تصاویر به راحتی می‌شد دید پلیس درحال صحبت با مهاجمان است. این یک همدستی آشکار پلیس با معترضان بود...»

رئیس جمهوری برزیل همچنین خواستار شناسایی حامیان مالی این حادثه شد که روز یک شنبه در پایتخت این کشور رخ داد. 

هزاران نفر از طرفداران رئیس جمهور سابق برزیل روز یکشنبه به کنگره ملی این کشور حمله ور شدند.

بر اساس گزارش ها، طرفداران ژائیر بولسونارو که به ترامپ برزیل معروف است حفاظ های امنیتی اطراف کاخ «پلانالتو» را شکسته و وارد محوطه و ساختمان کنگره ملی برزیل شدند.

رویترز نیز گزارش داده بود که طرفداران بولسونارو، به کاخ ریاست جمهوری، دادگاه عالی و کنگره ملی این کشور حمله کرده و وارد آنها شده‌اند.

رئیس جمهوری برزیل یک شنبه شب در واکنش به حمله به ساختمان کنگره ملی این کشور این اقدامات را وحشیانه خواند و تاکید کرد که عوامل آن را با شدت مجازات خواهیم کرد. 

«لولا داسیلوا» در ادامه افزود: از کسانی که در تحرکات ضد دموکراتیک شرکت کرده‌اند تحقیق خواهیم کرد و آنها را مورد بازخواست قرار خواهیم داد.

وی افزود: آنچه امروز اتفاق افتاد، حمله مستقیم به قانون و دموکراسی است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 970659

مهمترین اخبار ایران و جهان: