نیوز سیتی!
21 دی 1401 - 15:25

زنجان برای دومین روز متوالی جزو سردترین ها در کشور

زنجان-مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، شهر زنجان سردترین مرکز استان کشور بود و این روند تا روز شنبه ادامه دارد.

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، تمامی شهرهای استان حتی مناطق گرمسیر نیز دمای منفی زیر صفر را تجربه و شب یخبندانی را سپری کردند.

وی با بیان اینکه شهروندان زنجانی نیز طی این مدت دمای منفی ۱۲ درجه را تجربه کردند، افزود: دمای فعلی شهر زنجان منفی هشت درجه است که نسبت به مدت مشابه قبل روند کاهشی را نشان می‌دهد.

رحمان نیا با بیان اینکه طبق پیش بینی‌ها هوای سرد تا اوایل هفته آینده در استان ماندگار است، ادامه داد: از اوایل هفته آینده دمای این استان به طور نسبی و موقت افزایش می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: بر این اساس تا روز پنجشنبه هفته جاری بارشی در استان پیش بینی نمی‌شود و روزهای جمعه و شنبه نیز به سبب عبور سامانه ضعیفی از منطقه بارش به صورت پراکنده است.

رحمان نیا با بیان اینکه با توجه به برودت هوا از هم استانی‌ها در خواست می‌شود در مصرف حامل‌های انرژی صرفه جویی کنند و تمهیدات لازم را در خصوص جلوگیری از یخ زدگی کنتورهای آب انجام دهند، گفت: البته دیروز خیرآباد سردترین نقطه استان بود و دمای منفی ۱۵ درجه در این ایستگاه به ثبت رسید. انتظار داریم به علت شدت سردی هوا شاهد بارش پراکنده برف در برخی مناطق استان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 970615

مهمترین اخبار ایران و جهان: