نیوز سیتی!
04 بهمن 1401 - 19:27

سند توسعه فرهنگی کردستان تدوین شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان گفت: طبق استاد بالادستی کشور، سند توسعه فرهنگی استان تهیه و تدوین شود و دستگاه‌ها نیز در مسیر آن حرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، هشتمین جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت استان کردستان با چندین دستور کار مهم امروز در سالن جلسات استانداری کردستان برگزار شد.

جلسه‌ای که با محوریت مشکلات فرهنگی و اجتماعی استان با حضور نماینده تعداد زیادی از دستگاه‌ها  چند ساعت به طول انجامید.

در این جلسه موضوعات مختلفی همچون طلاق، حاشیه‌نشینی، بیکاری و برخی دیگر از آسیب‌های اجتماعی استان بررسی و کارشناسان مختلف راه‌حل‌هایی برای کمک به بهبود روند مسائل ارائه دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان در این جلسه اظهار داشت: جلسات این کارگروه‌ها باید به صورت ماهانه برگزار و کمیته‌های تخصصی و  برای همهی دستور کارهای جلسه مشخص و برگزار شود.

مهدی رمضانی اضافه کرد: توصیف و بیان مشکلات دلیل اصلی برگزاری این جلسات نیست و باید اقدامات عملی در این زمینه انجام و دیده شود.

وی خاطرنشان کرد: کارهای پژوهشی بر روی موضوعات مورد بحث در کمیته تخصصی صورت گیرد و اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران کمک گرفته شود.

رمضانی با بیان اینکه آموزش یکی از موضوعات مهم توسعه فرهنگی است، اذعان کرد: این رکن مقدم بر تمام ارکان توسعه‌ها است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه بودجه‌های مناسبی برای آسیب‌های اجتماعی استان در نظر گرفته شده و مشکلی از لحاظ مالی نداریم، گفت: این بودجه‌ها درست و به جا هزینه نمی‌شود و باید تلاش کرد ‌که برای استان در‌ سطح کشوری رتبه ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی کردستان اضافه کرد: طبق استاد بالادستی کشور دستور کار سند توسعه فرهنگی استان تهیه و تدوین شود و طبق آن نیز حرکت شود.

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی بهزیستی کردستان نیز در این جلسه  با بیان اینکه بحث توانمندسازی زنان سرپرست خانوار به صورت ویژه در دستور کار بهزیستی قرار دارد، گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده زیرپوشش بهزیستی هستند.

سعید رسولی افزود: استان کردستان در سامانه رصد اشتغال پرداخت تسهیلات به زنان سرپرست خانوار در رتبه هشتم قرار دارد. 

وی گفت:  تاکنون ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به بیش از 22 هزار نفر از افراد نیازمند تحت پوشش اهالی حاشیه شهرها و روستاهای استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس
شناسه خبر: 995815

مهمترین اخبار ایران و جهان: