نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 18:21

الهامی: در نیم فصل تغییرات آنچنانی نخواهیم داشت/ قضاوت داوران لیگ برتری با شرایطی که دارند خوب است

سرمربی تیم هوادار تهران گفت: من از تمام بازیکنانم راضی هستم و فکر نمی کنم تغییرات آنچنانی در تیم هوادار داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ساکت الهامی پس از پیروزی مقابل چادرملو در یک شانزدهم جام حذفی اظهار داشت: قبل از هر چیزی باید از داوران بازی تشکر کنم چرا که امروز قضاوت بسیار خوبی داشتند. حضور رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این بازی نشان دهنده این بود که این بازی چقدر حساس و مهم بوده است. داوران امروز به خوبی از پس بازی برآمدند و اگر همین روند را ادامه دهند مطمئناً در لیگ هم شاهد قضاوت‌های خوب خواهیم بود.

وی افزود:بازی بسیار خوبی مقابل چادرملو داشتیم و آنها ما را سورپرایز کردند اما طبق برنامه‌ریزی و آنالیزی که از این تیم داشتیم شرایطی را فراهم کردیم که بتوانیم پیروز میدان شویم. بازی امروز سخت‌تر از بازی لیگ برتر بود و نوع فوتبالی که امروز چادرملو به نمایش گذاشت به عنوان یک تیم لیگ دسته یکی قابل قبول بود چرا که آنها مقابل یک تیم لیگ برتری بازی می‌کردند. 

سرمربی تیم هوادار تهران در خصوص اتفاقات پایانی نیمه اول عنوان کرد: اتفاق خیلی خاصی کنار زمین رخ نداد تنها بازیکن نیمکت‌نشین چادرملو به سمت بازیکن ما جملاتی را گفت که نباید می‌گفت و من هم به همین دلیل به آنها اعتراض کردم و گفتم نباید با بازیکنان ما اینطور صحبت کنند و در هیجان بازی‌های حساس چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد. بازی در شرایط سختی بود و اخباری با توجه به آینده‌دار بودن خود می‌خواست پیروز میدان شود همین امر هم حساسیت بازی را دو چندان کرده بود. او مربی جوان و خوبی است اما نوع رفتارش به عنوان یک مربی در فوتبال حرفه‌ای نبود. او باید در طول بازی با بازیکنان خود روی نیمکت و درون زمین تعامل خوبی داشته باشد اما توجه نکردن به حرفه‌ای‌گری باعث شد تا صحبت‌هایی زده شود که در شأن چادرملو نبود. 

الهامی در خصوص بازیکنان خود در طول نیم فصل اول گفت: من از بازیکنانم راضی هستم. آنها در نیم فصل اول هم نمایش خوبی را از خود نشان دادند. شاید نتیجه طور دیگری رقم خورده باشد اما بازیکنانم فوتبال خوبی را ارائه کردند و در ادامه راه برنامه ما تقویت تیم و برنامه‌های تاکتیکی و تکنیکی است. برای من فرقی ندارد که بازیکن جوان باشد یا پا به سن گذاشته، هر کسی خوب فوتبال بازی کند جایش در ترکیب اصلی است و بازی خواهد کرد و برایم فرقی نمی‌کند که بازیکنی به نامی است یا خیر، هر کسی خوب بازی کند و به تیم کمک کند قطعاً از او استفاده خواهم کرد. بازیکنان من همه شایسته بهترین‌ها هستند از جوانان گرفته تا بازیکنانی که با تجربه هستند. من تا به امروز از همه آنها رضایت کامل دارم و نتیجه‌ای هم که حاصل شده نتیجه قابل قبولی برای من و کادر فنی بوده است.

وی ادامه داد: تیم ما در حال حاضر تنها از نظر سخت‌افزاری در مضیقه است آن هم مربوط به باشگاه نمی‌شود باشگاه تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین امکانات را برای ما فراهم کند. شرایط در  تهران به گونه‌ای است که هر تیمی پول بیشتری داشته باشد زمین‌ها خوب و بهتر را به آنها می‌دهند. اگر واقعیت را بخواهیم بگویم این است که هوادار زمینی برای تمرین ندارد و من از مسئولان این درخواست را دارم که توجهی به تیم هوادار کنند و از نظر سخت‌افزاری به تیم ما کمک کنند. در سایر استان‌‌ها بارها دیده‌ایم که از نمایندگان مجلس گرفته تا نمایندگان وزارت ورزش در استان برای تیم خود تلاش می‌کنند و شرایط را فراهم می‌کنند اما در تهران گویی همه چیز به تیم‌های پولدار خلاصه شده است.

سرمربی تیم هوادار تهران در خصوص شرایط تیمش در نیم‌فصل دوم اظهار داشت: در نیم‌فصل دوم آنطور که رسانه‌ها جدایی بازیکنان را در بوق و کرنا می‌کنند آنطور نیست. به عنوان مثال تیم خود ما شاید 2-3 بازیکن را تغییر دهیم اما آنطور نیست که بخواهیم شلوغ‌بازی کنیم. شرایط تیم‌ها در نیم فصل دوم هم به مانند نیم‌فصل اول خواهد بود تنها  تیم‌ها با توجه به گذر زمان به یک هارمونی مطلوب خواهند رسید تا بتوانند عملکرد بهتری را داشته باشند. من از بازیکنانم راضی هستم و فکر نمی‌کنم که بخواهند از تیم بروند. من از همه چیز خبر دارم و می‌دانم چند نفر از بازیکنان ما از تیم‌های دیگر پیشنهاد دریافت کردند و این موضوع طبیعی است و در قانون فوتبال روز دنیا وجود دارد.  شما رئال مادرید را هم در نظر بگیرید در نقل و انتقالات زمستانی تغییراتی را انجام می‌دهد اما این تغییرات بسیار محسوس است، به یک نکته می‌خواهم اشاره کنم و آن هم این است که باشگاه‌ها باید رفتار حرفه‌ای داشته باشند و با بازیکنان مدنظر خود در فصل نقل و انتقالات صحبت کنند و اینکه در طول فصل با بازیکنان مذاکره شود خیلی جنبه خوبی ندارد و تمرکز بازیکن به هم می‌ریزد.

الهامی گفت: نقل و انتقالات یک اصولی دارد که باید همه تیم ها آن را رعایت کنند و اگر می‌خواهند بازیکنی را از یک تیم جذب کنند به آن باشگاه نامه بزنند. چیزی که در تمام دنیا قانونی است. اینکه با خود بازیکن صحبت کنند و بعد با باشگاه‌ها بخواهند مذاکره کنند اتفاق خوبی نیست.

وی درباره غیبتش در نشست‌های خبری پس از بازی‌های نیم‌فصل اول عنوان کرد: اتفاق خاصی نیفتاده بود و من هم با رسانه‌ها قهر نبودم. چون تیم‌مان در شرایط سختی بود دوست داشتم تمرکز خودم و تیم را حفظ کنم. من دنبال حاشیه و صحبت‌های حاشیه‌ساز نیستم و همیشه دوست دارم در آرامش کار خودم را انجام دهم. 

سرمربی تیم هوادار تهران در ادامه گفت: هیجان جزیی از فوتبال است و نمی‌شود آن را کنار گذاشت، من هم مربی هستم و با توجه به اینکه سرمربی تیم هستم برای هدایت بازیکنانم جنب و جوش خاص خود را دارم. خیلی از مربیان در دنیا می‌بینید که در شرایط حساس عکس‌العمل‌های خاص خود را دارند چرا که می‌خواهند نتیجه دلخواه خود را کسب کنند. من اگر خودم را چشم نزنم امسال یکی از آرام‌ترین مربیان لیگ بودم. 

الهامی در پایان در خصوص تمجیدش از تیم‌های داوری تصریح کرد: من از تمام داوران که امسال در بازی‌های هوادار سوت زدند تعریف کردم. چرا که وقتی شما جام جهانی را می‌بینید که VAR و هوش مصنوعی هم وجود دارد باید به داوران خودمان تبریک بگوییم. چرا که آنها پس از گذشت این مدت بدون VAR قضاوت می‌کنند. وقتی داوران در این شرایط قضاوت می‌کنند کار بسیار بزرگی است. من واقعیت را بگویم در نیم فصل  اول لیگ اگر در یک بازی به ضرر یک تیم سوت زده شده در بازی بعدی همه چیز به سود او بوده است و قضاوت‌ها به گونه‌ای نبوده است که یک تیم نابود شود. شما در جام جهانی هم دیدید بعد از داوران با وجود VAR اشتباهات بزرگی  انجام دادند. برای همین می‌گویم که قضاوت داوران ما با این شرایط خوب است. وظیفه همه ما این است که به داوران لیگ برتر احترام بگذاریم تا پیشرفت کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 968459

مهمترین اخبار ایران و جهان: