نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:37

نیاز مراکز درمانی در ایام سرد به فرآورده‌های خونی بیشتر است

گرگان- مدیر کل انتقال خون گلستان از افزایش نیاز و درخواست مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی در ایام سرد سال خبر داد و گفت: مراکز انتقال خون گلستان آماده پذیرش اهداکنندگان هستند.

فاطمه محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نیاز بیماران به خون و فرآورده‌های آن دائمی است، در این روزهای سرد سال و تعطیل شدن ادارات، نهادها و مدارس به علت سردی هوا همچنان انتقال خون گلستان و مراکز درمانی فعال بوده تا جوابگو نیاز بیماران در بیمارستان‌های استان باشند.

مدیرکل انتقال خون گلستان افزود: برخی از بیماران مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون هستند و مصرف خون برایشان حیاتی است.

وی ادامه داد: انتقال خون، تنها متولی جمع آوری و تأمین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است و گاهی به دلیل برخی شرایط مانند سردی هوا وقوع برخی از حوادث و اعمال جراحی نیاز به خون افزایش می‌یابد.

محمدی گفت: افزایش مصرف خون و از سویی دیگر کاهش اهدای خون شرایطی را فراهم می‌کند که اهداکنندگان خون به یاری انتقال خون و بیماران بیایند و با اهدای به موقع خون نجات دهنده جان بیماران باشند.

گفتنی است، داوطلبان می‌توانند با مراجعه به پایگاه های انتقال خون و همچنین کانکس‌های خونگیری در کردکوی و آق قلا در اهدای خون شرکت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967559

مهمترین اخبار ایران و جهان: