نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 15:07

بیش از ۲۵ هزار سند دریانوردی در هرمزگان صادر شد

بندرعباس - معاون امور دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: ۲۵ هزار و ۸۱۱ فقره سند دریانوردی از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در این استان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده در تشریح آخرین آمار صدور سند و گواهینامه‌های دریانوردی افزود: بیش‌ترین تعداد سند صادر شده طی این مدت در مقایسه با سایر مراکز صدورکشور مربوط به مرکز صدور بندرعباس است.

وی ادامه داد: طی این مدت همچنین ۱۹ هزار و ۱۷۳ فقره گواهینامه دریانوردی صادر شده که ۹ هزار و ۹۵ فقره گواهینامه اصلی(گواهینامه تعیین سمت در شناور) و ۱۰ هزار و ۷۸ فقره مربوط به گواهینامه‌های جانبی(آموزش‌های ایمنی) بوده است.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه بر اساس کنوانسیون سازمان جهانی کار تمامی دریانوردان باید برای فعالیت حرفه‌ای خود شناسنامه دریانوردی داشته باشند، اظهار کرد: بر همین اساس در این مدت، ۶ هزار و ۶۳۸ فقره شناسنامه دریانوردی در استان هرمزگان صادر شده است.

مکی‌زاده، تعداد آزمون‌های دریانوردی طی مدت ذکر شده را ۲ هزار و ۹۱۹ نفر اعلام کرد و افزود: آزمون‌های مختلف شایستگی اعم از فرماندهی، افسری عرشه و مهندسی و کاربری شناورهای چوبی و فلزی به صورت ماهانه با نظارت اداره امور دریانوردان در سطح استان برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 967959

مهمترین اخبار ایران و جهان: