نیوز سیتی!
15 دی 1401 - 21:08

سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در استان بوشهر تقویت می‌شود

بوشهر- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی در استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر پنج شنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی استان بوشهر با بیان که یکی از مهمترین راهکارهای افزایش و جذب سرمایه‌گذاری خارجی نشست و دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور به ویژه مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس است افزود: ایرانیان مقیم خارج از کشور که قصد سرمایه‌گذاری در استان بوشهر دارند با تصویب در شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی استان بوشهر زمینه حضور و مشارکت آنان برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم می‌شود.

وی ادامه داد این مهم با هماهنگی نمایندگی وزارت امور خارجه، سازمان اقتصادی و دارایی استان بوشهر مصوب شد که ان‌شاءالله زمینه حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور برای مشارکت در سرمایه‌گذاری در طرح‌های مختلف فراهم شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی استان بوشهر را یک ظرفیت مهم برای بررسی مسائل و مشکلات بخش خصوصی دانست و اظهار داشت: مسائل و مشکلات بخش خصوصی در حوزه تولید، بازار، صادرات، واردات، کسب و کار، اصلاح قوانین و مقررات در شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی بررسی می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه مسائل بخش خصوصی که در استان بوشهر قابل حل است مورد توجه قرار می‌گیرد گفت: بخشی مسائل تولیدکنندگان و بخش خصوصی هم به شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی در سطح ملی و وزارتخانه‌ها مطرح می‌شود.

با اشاره به بررسی مشکلات در بخش تولید، بازرگانی، واردات و صادرات در جلسه شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی خاطر نشان کرد: این جلسه مصوبات مهمی برای حل مشکلات مطرح شده در پی داشت.

راه‌اندازی جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما و آبزیان

باستین از راه‌اندازی جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی خرما در اواخر دی ماه در بوشهر خبر داد و بیان کرد: دهه نخست بهمن امسال نیز همایش و نمایشگاه بین‌المللی آبزیان در بوشهر برگزار می‌شود.

وی با دعوت از فعالان اقتصادی استان، کشور، بخش خصوصی و مدیران دستگاه‌ها در این برنامه‌ها، تصریح کرد: این ۲ جشنواره و نمایشگاه نقش مهمی در رونق اقتصادی استان بوشهر در حل مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 957459

مهمترین اخبار ایران و جهان: