نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 15:44

حماسه ۹ دی به عنوان نماد قدرت مردمی برای نسل جوان تبیین شود

بوشهر- امام جمعه اهل سنت سیراف گفت: حماسه ۹ دی به عنوان نماد قدرت مردمی، باید برای نسل جوان تبیین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شیخ حسین افروز در خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت سیراف اظهار داشت: هدف از رسالت انبیا امر به معروف و نهی از منکر بود.

وی اضافه کرد: آیات و روایات بسیاری درباره اهمیت و آثار امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است که بعد از حمد و ثنای خداوند و سفارش به تقوی الهی و جوب امر به معروف و نهی از منکر در میان فرایض اسلام مسائل بسیار مهمی است.

امام جمعه اهل سنت سیراف بیان کرد: خداوند در سوره آل عمران تاکید فرموده باید از شما گروهی بایستد که همه مردم را به سوی خیر، اتحاد، اتفاق، الفت، برادری، مواسات و نیکی دعوت نمایند و از کار ناپسند و زشت بازدارند.

وی خاطرنشان کرد: هدف عمده و اساسی در امر به معروف و نهی از منکر محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر است و برای رسیدن این هدف باید به دنبال بهترین و مؤثر ترین راهکار و شیوه‌های عملی بود.

افروز ادامه داد: یک از مؤثرترین روش در امر به معروف و نهی از منکر تبلیغ عملی است که یکی از عوامل مهم در موفقیت پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) و بزرگان برای ترویج و گسترش فرهنگ دین اسلام استفاده از این راهکار بود.

وی بیان کرد: ملت شریف ایران شریف ایران در نهم دی ماه با حضور آگاهانه و مقتدرانه دوباره با آرمان‌های انقلاب و بیعت با مقام معظم رهبری حماسه‌ای جاودان و به یاد ماندنی را در تاریخ انقلاب اسلامی آفریدند.

نمایش بصیرت و هوشیاری مردم در ۹ دی

امام جمعه اهل سنت سیراف ادامه داد: نمایش بصیرت و هوشیاری مردم مؤمن با بصیرت و غیرتمند ایران در این حماسه باشکوه چنان تجلی یافت که به فرموده مقام معظم رهبری اگر صدها بار هم برای نعمت هوشیار این ملت بزرگ و غیور سجده شکر به جای آورده شود باز هم کم است.

وی با بیان اینکه حماسه نهم دی، حماسه‌ای بود که محاسبات دشمن را به هم ریخت و دشمنان نظام مأیوس شدند افزود: حماسه ۹ دی به عنوان نماد قدرت مردمی، باید برای نسل جوان تبیین شود.

افروز گفت: در آستانه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار داریم که ویژگی‌های مکتب این شهید والامقام در سه محور از جمله جهاد اصغر، جهاد کبیر و اکبر می‌توان خلاصه کرد.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی یک نفر نبود، بلکه یک مکتب بود اظهار داشت: سردار سلیمانی قهرمان فراملی و قهرمان همه آنهایی است که در مقابل ظلم و دیکتاتورها ایستادگی می‌کنند.

امام جمعه اهل سنت سیراف ادامه داد: سردار سلیمانی نه تنها قهرمان ملت ایران است بلکه سردار دل‌ها و قهرمان تمام انسان‌های آزاده و آزادی‌خواه، در همه جای دنیا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944015

مهمترین اخبار ایران و جهان: