نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 00:37

حمایت سازمان بسیج اصناف از نخبه‌های مهارتی

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان سمنان از حمایت سازمان بسیج اصناف از نخبه‌های مهارتی در بخش‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، غلامرضا منیری، رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان سمنان امشب در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان، با بیان اهمیت تربیت افراد ماهر و متخصص برای اشتغال در اصناف اظهار کرد: معرفی رسته‌های شغلی که در فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود، به شناسایی نیروی کار ماهر جهت ایجاد اشتغال در اصناف، بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت اعلام نیاز اصناف و بازار استان برای تأمین نیروی کار تصریح کرد: با تعامل مشترک، می‌توانیم زمینه اشتغال مهارت‌آموختگان را در اصناف استان و حتی خارج از استان، فراهم آوریمنماییم.

رئیس سازمان بسیج اصناف و بازاریان استان سمنان افزود: سازمان بسیج اصناف برای اجرای طرح آموزش دوگانه در کسب‌وکارهایی که شرایط لازم را دارند، با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، همکاری و مشارکت لازم را به عمل خواهد آورد تا با اجرای این طرح، افراد جویای کار ضمن دریافت آموزش‌های تئوری در فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های عملی و مهارتی را زیر نظر این اداره کل در اصناف مرتبط فراگیرند.

منیری آمادگی سازمان بسیج اصناف و بازاریان را برای از حمایت برگزیدگان مرحله استانی مسابقات ملی مهارت برای اعزام به مسابقات ملی در رشته‌های صافکاری خودرو، نقاشی خودرو و تبرید و تهویه اعلام کرد.

سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست با تأکید بر اینکه مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی از اولویت‌های آموزشی این اداره کل است، اظهار کرد: این طرح و نیز طرح مهارت‌آموزی دوگانه ازجمله طرح‌هایی هستند که اجرای آن‌ها به‌صورت مشارکتی با صنایع و صنوف، اثرگذاری آن را چند برابر خواهد کرد.

شاهچراغ با اشاره به اهمیت تعیین صلاحیت حرفه‌ای شاغلان گفت: این اقدام، سطح خدمات‌رسانی مطلوب و رضایتمندی مردم را به شکل چشمگیری افزایش خواهد داد و در این زمینه، مشارکت اصناف بسیار حائز اهمیت است.

شاهچراغ به تشریح مسابقات آزاد مهارت و چگونگی برگزاری آن پرداخت و خواستار مشارکت سازمان بسیج اصناف در این خصوص شد.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 943115

مهمترین اخبار ایران و جهان: