نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 00:18

۹۱ طرح نوسازی مدارس در استان سمنان اجرا می‌شود

سمنان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه ۹۱ طرح نوسازی مدارس در استان اجرا می‌شود، گفت: ۴۹ طرح با مشارکت خیران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین قزوینیان شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی اداره کل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه در حوزه نوسازی مدارس استان ۹۱ طرح در دست اجرا است، تاکید کرد: ۴۹ طرح از این تعداد، با مشارکت خیران در دست اجرا قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۳۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تعهد خیران در بحث نوسازی مدارس استان سمنان طی سال جاری است، افزود: ۶۹ درصد از این میزان تعهد تاکنون که سه ماه تا پایان سال باقی مانده، محقق شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان با بیان اینکه خیران مدرسه ساز استان در سال جاری ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک کرده‌اند، گفت: بیست و چهارمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز چهاردهم دی ماه با هدف تقدیر از این خیران برگزار خواهد شد.

قزوینیان با بیان اینکه ۵۷۴ کلاس نیمه کاره در استان سمنان وجود دارد، بیان داشت: تکمیل تمام طرح‌های نیمه تمام نوسازی مدارس نیازمند یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در پاسخ به سوالی درباره مدارس فرسوده استان سمنان نیز بیان کرد: از ۸۱۴ مدرسه استان ۳۰۰ مورد کاملاً تخریبی هستند و این نشان می‌دهد که اعتبارات بسیاری در مقوله مقاوم سازی مدارس نیاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 946615

مهمترین اخبار ایران و جهان: