نیوز سیتی!
15 بهمن 1401 - 10:31

مهارت‌آموزی 2108 سرباز استان سمنان/ طرح «سرباز مهارت» ادامه می‌یابد

مهارت‌آموزی دو هزار و 108 سرباز ارتش، سپاه و فراجای استان سمنان در قالب طرح «سرباز مهارت» انجام شد و گفته می‌شود که این طرح در استان دامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، صبح امروز هم‌زمان با دهه فجر، سردار منصور شوقانی، جانشین فرمانده سپاه استان سمنان و معاون نیروی انسانی سپاه استان ضمن بازدید از کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سردار سلیمانی شهرستان سمنان، با مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان پیرامون مشارکت سپاه در حوزه‌های مرتبط با مهارت‌آموزی و گسترش همکاری‌های مشترک دیدار و گفت‌وگو کردند.

مسؤولان از کارگاه‌های آسانسور، فناوری خودرو، برق خودرو، برق ساختمان و plc، تراش و فرز CNC، جوشکاری و صنایع چوب بازدید کردند.

محمد عسگریان، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سردار سلیمانی سمنان در این بازدید به ارائه توضیحاتی پیرامون رشته‌های آموزشی و مخاطبان این کارگاه‌ها پرداخت.

سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان هم در حاشیه این بازدید با اشاره به تصویب قانون جذب کمک اشخاص حقیقی و حقوقی به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، خواستار مشارکت سپاه استان سمنان در راستای ایجاد، تجهیز و تأمین مواد مصرفی کارگاه‌های آموزشی شد.

شاهچراغ ضمن تبیین نقش آموزش‌های مهارتی و با اشاره به اثرگذاری سپاه و بسیج در جامعه، فرهنگ‌سازی آموزش‌های مهارتی را از طریق تریبون‌های این دو نهاد بسیار مؤثر دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با همکاری ارتش، سپاه و فراجا به دو هزار و 108 سرباز در قالب طرح سرباز مهارت آموزش ارائه شده است، گفت: 490 نفر از این تعداد، سربازان سپاه استان سمنان بوده‌اند که با مشارکت دوجانبه می‌توان این آموزش‌ها را از نظر کمی و کیفی گسترش داد.

سردار منصور شوقانی، جانشین فرمانده سپاه استان سمنان نیز اظهار کرد: فعالیت‌ها و خدمات آموزش فنی و حرفه‌ای در استان بسیار مطلوب و اثرگذار است و این بازدید نیز زمینه شناخت بیشتر ما را فراهم آورد.

وی افزود: تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باعث کاهش آسیب‌های جامعه خصوصاً در حوزه امنیتی خواهد شد و بر همین اساس، ما ضمن پشتیبانی از این فعالیت‌ها، در حوزه ترویج و نشر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز مشارکت خواهیم کرد.

جانشین فرمانده سپاه استان سمنان ضمن تقدیر از مدیران و مربیان آموزش فنی و حرفه‌ای، بر افزایش کمی و کیفی طرح سرباز مهارت از طریق تعامل بیشتر با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان سمنان تأکید کرد.

پایان پیام/74002/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1018059

مهمترین اخبار ایران و جهان: