نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 21:27

کاهش 40 درصدی شمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی بیش از ۴۰ درصد طی پنج روز گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد پهلوان کاشی  رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد : طی ۲۴ ساعت گذشته ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند و مجموع بستری شدگان مبتلا به کرونا با کاهش بیش از ۴۰ درصدی از ۴۲ مورد در پنج روز گذشته به ۲۵ بیمار رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین طی این بازه زمانی شمار بستری شدگان بدحال مبتلا به کرونا در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کاهش ۲۵ درصدی از ۱۶ نفر در بیست و یکم دی ماه امسال به ۱۲ نفر رسیده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همچنین در شبانه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

پهلوان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۳۸ هزار و ۲۱۵ تست آزمایشگاهی مربوط به تشخیص کووید ۱۰ در این دانشگاه انجام شده است.=

وی علت کاهشی بودن آمار بستری شدگان و بیماران بدحال مبتلا به کرونا در خراسان رضوی را برودت و سردی هوا و عدم مراجعه بیماران به مراکز درمانی و نیز کاهش تردد افراد و کند شدن چرخه انتقال ویروس دانست و ادامه داد: به عموم مردم توصیه می شود در صورت داشتن علایم بیماری های حاد تنفسی حتما به مراکز درمانی برای انجام معاینات توسط پزشک مراجعه کنند.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 979215

مهمترین اخبار ایران و جهان: