نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 12:59

ساماندهی ۷۰ بیت الحسین (ع) در مرز مهران

مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام گفت: در جهت تداوم فعالیت های فرهنگی، ۷۰ بیت الحسین (ع) در شهر مهران ساماندهی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمد نجفی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، ظهر جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: همزمان با برگزاری همایش بزرگ اربعین حسینی در استان ایلام، با همکاری نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه ایلام همچنین استاندار استان و کمک های اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده ای‌، در نزدیکترین نقطه به مرز عراق حسینیه اربعین برپا شد.

وی افزود: حسینیه مذکور با دارا بودن چندین موکب فرهنگی با حضور پرشور مجموعه های مردمی، بانوان، غرفه حجاب و عفاف، تحکیم خانواده و جمعیت و فرزند آوری ( اعزامی از استان البرز )، حضور ۲ موکب تحت عنوان مکتب حاج قاسم ( اعزامی از استان کرمان ) بصورت شبانه روزی فعالیت خود را به نحو احسن انجام داد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام ادامه داد: از جمله دیگر فعالیت های ارائه شده توسط این حسینیه می توان به سخنرانی و برگزاری نمازهای جماعت، اشاره کرد. 

حجت السلام نجفی خاطر نشان کرد: یکی از مهم‌ترین فعالیت هایی که به طور مستمر در حسینیه اربعین در مرز انجام گرفت، حضور مبلغین در اتوبوس های حامل زائران بود که نقش قابل توجهی در آمادگی زائرین جهت زیارت معنوی را داشت.

این مقام مسئول گفت: در این حسینیه تعدادی از افراد آموزش دیده به عنوان راویان فرهنگی اربعین برنامه های تبلیغی تربیت و آموزشی خود را در ایام اربعین به بهترین نحو انجام داده و حتی تولیدات  این راویان در رسانه ها و سیمای مرکز استان به نمایش در آمد.

رئیس کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین ایلام یادآور شد: تبلیغات اسلامی ایلام در حوزه فضاسازی با همکاری سپاه و بنیاد شهید اقدامات مهم دیگری را در اربعین سال جاری از جمله، نصب بنر بر روی ۷۵ بیلبورد با کمک شرکت های تجاری، نصب ۱۲۰ بنر از پل زائر تا پایانه مرزی مهران، دیوار نویسی و کوه نویسی انجام داد. 

وی در پایان گفت: در جهت تداوم فعالیت های فرهنگی در شهرستان مهران بیش از ۷۰ بیت الحسین (ع) با همت امام جمعه این شهرستان شناسایی و ساماندهی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اداره کل تبلیغات اسلامی ایلام با راه اندازی موکب در پایانه مرزی مهران برنامه‌های خدماتی، فرهنگی متنوعی به زائران اربعین حسینی ارائه کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500059

مهمترین اخبار ایران و جهان: