نیوز سیتی!
24 شهریور 1402 - 13:59

معرفی ۳۱ کارفرما در سیستان و بلوچستان به مراجع قضایی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان از معرفی ۳۱ کارفرما در این استان به مراجع قضایی به علت بکارگیری اتباع خارجی غیر مجاز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل‌احمد سلامی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، ۴۳ مورد گشت مشترک بازرسی شناسایی شاغلان خارجی غیر مجاز در استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه حاصل این بازرسی ها، شناسایی ۳۲۲ نیروی کار خارجی غیرمجاز بوده است، اظهار کرد: در این راستان، ۳۱ کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: در پنج ماهه نخست امسال، ۴۸ نیروی کار ایرانی جایگزین اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه های سطح استان شدند.

سلامی تاکید کرد: ورود غیرقانونی نیروهای کار فاقد مجوز به کشور، موجب تحمیل هزینه‌های بسیار و کاهش ظرفیت اشتغال کشور می‌شود و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور جلب مشارکت مردمی برای صیانت از نیروی کار ایرانی و برخورد با کارفرمایان متخلف، از طریق سامانه تلفنی ۰۲۱۶۳۶۹ آماده دریافت شکایات و گزارشهای مردمی در خصوص اشتغال نیروی کار خارجی غیرمجاز است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: مطابق ماده ۱۸۱ قانون کار، هرگونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع و کارفرمایانی که اتباع بیگانه فاقد پروانه کار را به خدمت بگیرند یا در کاری غیر از آنچه در پروانه کارشان ذکر شده بپذیرند، برابر قانون از ۹۱ روز تا ۱۸۰ روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1500115

مهمترین اخبار ایران و جهان: