نیوز سیتی!
23 شهریور 1402 - 19:00

تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهری رویکرد اصلی شورا است

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام شهری در اردبیل به عنوان رویکرد اصلی شورای اسلامی شهر است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر اردبیل، میرمحمدسید هاشمی، رئیس شورای شهراردبیل در دیدار مشترک اعضای شورا و شهردار اردبیل با امام‌جمعه اردبیل با بیان اینکه در دیدارسال گذشته اعضای شورا با نماینده ولی فقیه در استان برتعیین تکلیف پروژه نیمه تمام تیراژه تاکید شده بود؛ اظهار کرد: خوشبختانه امروز با تلاش شهردار و پیگیری اعضای شورای شهر این پروژه‌ تعیین تکلیف شده و تحویل شهرداری شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های کلان عمرانی در سطح شهر اردبیل، پل بسیج را به عنوان بزرگترین پروژه شهری عنوان کرد و گفت: این پل در طول ۸ کیلومتر درحال احداث است که باسرعت تمام عملیات عمرانی این پروژه درحال اجرا است.

توسعه زیرساخت‌های عمرانی در دستور کار شورا و شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل همچنین در حوزه عمران شهری به اتمام پل قدس و آغاز زیباسازی آن، اتمام پل سردار سلیمانی و اتمام پل نیایش اشاره کرد و گفت: همواره توسعه زیرساخت‌های عمرانی در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد.

سید هاشمی تشریح کرد: احداث پارک‌های بعثت، زرناس، پارک خانواده، پارک میراشرف، پارک پیاده‌روی در شهرک کارشناسان و .. نیز از جمله پروژه‌های توسعه فضای سبز است که منجر به افزایش سرانه فضای سبز در اردبیل خواهد شد.

افزایش ۲ برابری آسفالت‌ریزی در شهر اردبیل

وی همچنین از افزایش دو برابری عملیات آسفالت‌ریزی نسبت به سنوات گذشته خبر داد و گفت:  بودجه شهرداری نیز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال‌های قبل با افزایش چشمگیری مواجه بوده است.

رییس شورای شهر اردبیل با اشاره به آغاز اجرای طرح پارک حاشیه هوشمند جهت کنترل هوشمند ترافیک شهری بیان کرد: خط کشی و نصب تابلوهای این طرح آغاز شده والکترونیکی کردن امورات شهرداری با رونمایی از#سامانه اردبیل من در #هفته مقدس از دیگر برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در حوزه هوشمندسازی است.

وی به عقد قرارداد با قرارگاه خاتم برای ساماندهی رودخانه بالیخلی چای ودفن بهداشتی زباله اشاره کرد و افزود: بحث تفکیک زباله در مبدا و مقصد نیز جز برنامه‌های شوراست، و همچنین در حوزه مشارکت و سرمایه‌گذاری نیز بحث پایدار درآمد شهری و خارج کردن مشاغل مزاحم از داخل شهر و انتقال آن به خارج از محدوده شهر مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر اردبیل همچنین با اشاره به اینکه همواره پایه توسعه شهری برمبنای مطالعه است؛ افزود: تصویب طرح تفصیلی پس از ۱۰ سال، آغاز مطالعه طرح جامع شورابیل، مطالعه طرح جمع آوری آب‌های سطحی و طرح ساماندهی حمل و نقل عمومی از دیگر اقدامات دور ششم شورا است. 

وی به احیای کارخانه آسفالت و تولید پازل جدول نیوجرسی توسط خود شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری در این حوزه خودکفا شده به‌طوریکه تمام نیازمندهای خود را تامین می‌کند.

سیدهاشمی ادامه داد: همواره شورا و شهرداری در حوزه رویدادهای فرهنگی و مذهبی نیز پیش قدم بوده و احیای تیم فوتبال شهرداری در تمام رده های سنی و احداث دو ورزشگاه در محلات کم برخوردار جز فعالیت‌های ورزشی است.

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: توازن منطقه‌ای در تخصیص اعتبارات بازسازی چمن مصنوعی رینگ شورابیل و راه‌اندازی پارک ویژه معلولین در شورابیل نیز از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری در این دوسال اخیر بوده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1499559

مهمترین اخبار ایران و جهان: