نیوز سیتی!
01 شهریور 1402 - 18:10

تلاش برای به‌روز رسانی پرداخت کارانه‌ها ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تلاش می‌شود، با جذب منابع، مدیریت هزینه‌ها و افزایش درآمدها، پرداخت کارانه پزشکان به روز شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان در مراسم روز پزشک و داروساز که امروز در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: با وجود افزایش هزینه‌ها به علت تورم و محدودیت منابع مالی دانشگاه، با رایزنی‌ها که انجام شده است، فاصله پرداخت کارانه‌ها برای پزشکان اورژانس، به پنج ماه و برای پزشکان تمام‌وقت دانشگاه، به هشت ماه کاهش یافت و پیگیری برای به‌روزرسانی کامل پرداخت کارانه‌ها ادامه دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان افزود: در خصوص پزشکان طرحی، پرداخت علی‌الحساب ۵۰درصد کارانه‌ هرماه در ماه بعدی، در هیأت رئیسه دانشگاه مصوب شد.
وی با بیان اینکه سیستم جدید محاسبات پرداختی دانشگاه‌های علوم پزشکی، باعث عادلانه شدن پرداخت‌ها شد، افزود: استفاده از این سیستم جدید، گامی رو به جلو است و امیدواریم با اصلاحات آینده بهتر شود.
بختیاری به برداشته شدن سقف کارانه پزشکان و پرداخت کامل حق‌الزحمه آنان بر اساس فرمول‌های محاسباتی اشاره کرد و گفت: با این اقدام، پزشکان خصوصا همکارانی که به صورت تمام‌وقت، همه‌ انرژی خود را در بخش دولتی صرف می‌کنند، بدون محدودیت، حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی آموزش و همچنین استفاده از تجهیزات و تکنولوژی‌های روز دو موضوعی هستند که می‌تواند در سرعت پیشرفت دانشگاه، تاثیرگذار باشد، ادامه داد: اخذ مجوز ۱۳ رشته در مقاطع فوق‌تخصصی، تخصصی، Ph.D ، کارشناسی ارشد و کارشناسی از توفیقات اخیر دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حوزه آموزش است.

وی تاکید کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌هایی از جمله Ph.Dروانشناسی بالینی، Ph.Dپرستاری و کارشناسی ارشد ایمونولوژی در سال‌تحصیلی جدید انجام خواهد شد.
بختیاری به تهیه تجهیزاتی بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال برای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان، اشاره کرد و افزود: دستگاه سی‌تی‌آنژیو ۲۵۶ اسلایس، دستگاه سی‌تی‌اسکن ۱۶ اسلایس و دستگاه ماموگرافی از جمله این دستگاه‌ها است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به ارتقای رتبه دانشگاه بر اساس نتایج موسسات بین‌المللی، افزود: بر اساس نتایج نظام رتبه‌بندی بین‌المللی سایمگو، این دانشگاه در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۲۰۲۱ رتبه‌ ۲۸ را داشت که در سال ۲۰۲۲ به رتبه ۱۲ و در سال ۲۰۲۳ به رتبه ۹ ارتقا یافت.
وی خاطرنشان کرد: مؤسسه آموزش عالی تایمز نیز در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه‌بندی تأثیر خود، نام دانشگاه علوم پزشکی زنجان را جزو ۲۰ مؤسسه ایرانی در سیاهه مؤسسه‌های برتر جهان منتشر کرده است.  

پایان پیام/73004

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1465015

مهمترین اخبار ایران و جهان: