نیوز سیتی!
05 مهر 1402 - 16:29

محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود

استاندار گیلان با بیان اینکه کیوی و سایر محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود، گفت: این مهم در حوزه صادرات نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه بسته‌بندی صحیح این محصول مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و توسعه صادرات گیلان در سالن الغدیر استانداری با اشاره به مشکلات به وجود آمده در گذشته در ارتباط با صادرات کیوی و رفع این مشکل اظهار کرد: آغاز صادرات کیوی از ۱۵ مهر به اول مهر کاهش یافته و در زمان حاضر مشکلی برای صادرات این محصول وجود ندارد. 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به امنیت غذایی در راستای صادرات کیوی و با بیان اینکه اجازه به خطرانداختن امنیت سلامت و غذایی مردم را نمی‌دهم، گفت: کیوی و سایر محصولات کشاورزی نباید نارس به بازار عرضه شود و این مهم در حوزه صادرات نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد ضمن اینکه بسته‌بندی صحیح این محصول مدنظر باشد. 

استاندار گیلان با اشاره به راه‌اندازی سامانه پرتودهی مایکروویو برای از بین بردن آفات برنج، فندق و بادام زمینی در استان در هفته گذشته بیان کرد: بهره‌مندی از این ظرفیت نیز باید مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه نباید اجازه ورود واسطه‌ها داده شود. 

عباسی با تاکید بر ضرورت ایجاد زنجیره ارزش افزوده در حوزه محصولات کشاورزی و با بیان اینکه نباید به عده‌ای اجازه ضایع کردن بازار تولیدات ایران اسلامی را داد، افزود: ارتباط تنگاتنگ با سرمایه‌گذاران، صادرکنندگان و تولیدکنندگان باید فراهم شود و نگرانی‌ها آنان را در حوزه صادرات برطرف کرد. 

وی با بیان اینکه ضمن فراهم کردن بسترهای لازم برای صادرات کالا در حوزه‌های مختلف اعم از کشاورزی، نظارت‌های لازم نیز باید انجام شود، گفت: صادرکنندگان و تولیدکنندگان نباید نگران فساد باشند، کوتاهی در این ارتباط پذیرفتنی نیست. 

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارشات مدیران در حوزه مختلف خطاب به آنان بیان کرد: به گزارش‌ها تکیه نکنید، ابتدا چند کار اساسی انجام شده را بیان کنید و بعد برنامه‌ها و کارهای آینده را گزارش دهید. 

عباسی از مدیران استان خواست تا عملکرد ۲ سالانه دولت سیزدهم در حوزه فعالیت خود را گزارش دهند و گزارشات مستند و مکتوب از پیشرفت کارها را اعلام و شفاف‌سازی کنند. 

وی درباره فعالیت گمرک آستارا تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای انجام شده و گزارش‌ها در ارتباط با رفع مشکلات و تغییرات کمرگ آستارا، اقدامات رو به پیشرفت است البته بازرسی، حراست و معاون هماهنگی اقتصادی استانداری گیلان در ارتباط با انجام ماموریت‌های کمرگ و سایر حوزه‌ها نیز توجه کنند. 

نماینده عالی دولت در استان گیلان درباره ساخت پایانه جدید آستارا و مهلت چهارماه برای ساخت این پل گفت: ساخت و اتمام این پل بر اساس توافقات انجام شده باید هر چه سریعتر انجام شود. 

عباسی همچنین با اشاره به سیل اخیر شهرستان آستارا و عدم خسارت جانی و بروز مشکلات و ضرر مادی افزود: خسارات سیل آستارا با کمک دولت مرتفع می‌شود و جای نگرانی نیست. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1517915

مهمترین اخبار ایران و جهان: