نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 18:44

حکم جدید «پوتین» برای جذب 130 هزار نیروی نظامی

رئیس جمهور روسیه حکم جذب 130 هزار نیروی نظامی تازه نفس را برای ارتش این کشورصادر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز شنبه فرمانی را برای جذب ۱۳۰۰۰۰ نیروی جدید امضا کرد.

 به نوشته وبگاه «میامی هرالد» پوتین در فرمانی به نام «روز اتحاد مجدد» که طی آن سال گذشته الحاق مناطق «الوهانسک»، «دونتسک»، «زاپوریژژیا» و «خرسون» به روسیه را مورد تاکید قرار داد، از گسترش خدمت نظام برای افراد ۱۸ تا ۲۷ ساله از اول اکتبر تا 31 دسامبر خبر داد.

دریاسالار «ولادیمیر تسیملیانسکی»  معاون رئیس ستاد کل ارتش روسیه گفت: «نیروهای تازه نفس به لوهانسک، دونتسک، اعزام نخواهند شد.»

ولادیمیر پوتین ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۲۲ بعد از برگزاری همه‌پرسی، سند الحاق دو منطقه دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین و همچنین خرسون و زاپروژیا در جنوب این کشور به خاک روسیه را امضا کرد. این مناطق به همراه شبه‌جزیره کریمه که روسیه در سال ۲۰۱۴ به خاک خود ضمیمه کرد، حدود یک پنجم خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند. 

 در تحرکی دیگر، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت روسیه گفت مسکو عملیات نظامی ویژه خود را تا زمانی که رژیم نازی در اوکراین را به طورکامل نابود کند و سرزمین‌های اصلی خود را آزاد کند، ادامه می‌دهد. 

او این پیام را در روز «اتحاد مجدد» چهار منطقه دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون با روسیه در تلگرام نوشت و افزود:« یک سال پیش، ساکنان آن مناطق تصمیم متحول‌‌کننده‌ای را برای اتحاد مجدد با سرزمین مادری گرفتند.»

وی افزود: «انتخاب آن‌ها نه تنها نماد عدالت تاریخی احیا شده گشت، بلکه نماد اتحاد مردم روسیه، قدرت اراده و عزم عظیم آن‌ها شد. مدودف تاکید کرد «پیروزی از آن ما خواهد بود و مناطق جدید روسیه بیشتر خواهد شد.»

 ارتش روسیه کنترل کامل بر هیچ یک از این چهار منطقه (دونتسک، لوهانسک، زاپوریژیا و خرسون) ندارد. اوکراین و متحدان غربی‌اش الحاق این مناطق به روسیه را «غیرقانونی» می‌دانند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520715

مهمترین اخبار ایران و جهان: