نیوز سیتی!
08 مهر 1402 - 15:21

خراسان‌شمالی برای نخستین بار میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: خراسان‌شمالی آذرماه امسال برای نخستین بار میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم و قاریان مطرح از سراسر کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ظهر امروز حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: خراسان‌شمالی برای نخستین بار میزبان مسابقات سراسری قرآن کریم و قاریان مطرح از سراسر کشور می‌شود.

وی گفت: این مسابقات از ۱۶ آذر ماه آغاز شده و میزبان ۷۰۰ مهمان خارج از استان و مسئولین کشوری و قاریان خواهد بود و ۲۵ آذرماه به پایان می‌رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی افزود: از ابتدای آذرماه ۴۶ محفل انس با قرآن در سطح استان با قاریان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

وی در خصوص مکان برگزاری مسابقات اعلام کرد: محل برگزاری مسابقات برادران در هتل داریوش و خواهران در محل کمپ پتروشیمی خواهد بود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: گردشگری مذهبی، توریستی و تفریحی برای شرکت کنندگان و معرفی استان، نمایشگاه صنایع دستی، فرهنگی، عفاف و حجاب از جمله برنامه‌های جانبی در نظر گرفته شده می‌باشد.

حجت الاسلام آسوده بیان داشت: نفرات برتر مرحله استانی هر استان در این مسابقات حضور خواهند داشت که سعی داریم یک سهیمه مازاد برای خراسان‌شمالی به عنوان میزبان اختصاص یابد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1520415

مهمترین اخبار ایران و جهان: