نیوز سیتی!
02 شهریور 1402 - 14:21

افتتاح ۶۳ پروژه همزمان با هفته دولت در زبرخان

زبرخان ـ فرماندار زبرخان گفت: ۶۳ پروژه با اعتبار ۳۲۱ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در این شهرستان افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عین‌القضات ظهر پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: ۶۳ پروژه با اعتبار ۳۲۱ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در مناطق روستایی و شهری افتتاح خواهد شد.

فرماندار زبرخان افزود: موفق به کسب رتبه اول اشتغال استان در سامانه رصد با اشتغالزایی بیش از ۱۲۰۰ نفر در شهرستان زبرخان شده ایم و روند اشتغالزایی با توجه به وجود دومین شهرک صنعتی بزرگ استان در زبرخان تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۴ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و صنعتی جذب اعتبارات داشته ایم.

عین‌القضات خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰ کیلومتر آسفالت جاده‌ای در شهرستان زبرخان با اعتباری بالغ ببر ۶۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته است و در حال پیگیری جذب اعتبارات بیشتری نیز هستیم و همچنین ۱۸۷ هزار متر مربع آسفالت معابر شهری و روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال نیز صورت گرفته است.

فرماندار زبرخان تصریح کرد: گازرسانی به کلیه نقاط جمعیتی و صنعتی شهرستان زبرخان با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال انجام شده است و هیچ روستایی بدون گاز در این شهرستان وجود ندارد.

وی با اشاره به بحران آب در شهر خور اظهار کرد: هزار و ۷۰۰ اشتراک آب شرب در شهر خور وجود دارد و تاکنون قبض آبی در این شهرستان صادر نشده است اما از روزهای آینده قبض آب توزیع خواهد شد.

عین‌القضات افزود: تاکنون اعتبار و ردیف بودجه‌ای قابل توجه‌ای برای جاده قدمگاه نتوانستیم جذب کنیم و امیدواریم به همت مسئولین استانی و کشوری بتوانیم اعتبارات قابل توجه‌ای در جهت ایجاد امنیت بیشتر جاده‌ها جذب کنیم.

فرماندار زبرخان با اشاره به مشکلات حوزه آموزش و پرورش بیان کرد: حدود ۲۵ درصد از فضای آموزشی شهرستان زبرخان فرسوده است و امسال ۸ پروژه با مشارکت خیرین در حال ساخت می‌باشد و همچنین ۹۰۰ بازمانده از تحصیل داشتیم که تمام آنها تعیین و تکلیف شده اند.

وی با اشاره به وضعیت گردشگری شهر قدمگاه افزود: در طول سال در شهر قدمگاه شاهد حضور ۶ میلیون زائر براساس آمار الکترونیکی سازمان اوقاف هستیم و در تابستان سال جاری بیش از ۱۰۰ زائر خارجی وارد این شهر شدند و باید از ظرفیت این شهر ای استفاده بیشتری کرد.

عین‌القضات با اشاره به حواشی و شایعات مبنی بر استفعای خود از سمت فرمانداری زبرخان گفت: استفعای نداده ام و به فعالیت خود ادامه می‌دهم و هیچ پرونده‌ای در نهادهای نظارتی ندارم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1466159

مهمترین اخبار ایران و جهان: