نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 08:35

بزرگ‌ترین گلخانه شهرستان اردستان به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: همزمان با هفته دولت بزرگ‌ترین گلخانه شهرستان اردستان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

محمد امینی، مدیر جهاد کشاورزی اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان، اظهار داشت: همزمان با هفته دولت پروژه گلخانه فلفل دلمه‌ای در روستای نهوج اردستان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان و با اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در این گلخانه سبزی، صیفی و فلفل‌ دلمه‌ای کشت می‌شود و در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع بنا شده که عنوان بزرگ‌ترین گلخانه شهرستان را به خود اختصاص داده و برای ۷ نفر به طور مستقیم و ۲۵ نفر به طور غیرمستقیم اشتغالزایی کرده است.

امینی با اشاره به تغییر الگوی کشت و استفاده از کشت گلخانه‌ای، خاطرنشان کرد: کشت گلخانه‌ در حقیقت یک نوع کشت کنترل شده است که تولید و عرضه محصولات کشاورزی برحسب نیاز بازار انجام می‌شود و در شهرستان اردستان نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و حداقل مصرف آب، گلخانه طرح خوبی است.

مدیر جهاد کشاورزی اردستان تصریح کرد: سطح زیر کشت گلخانه در شهرستان اردستان ۲ هکتار است همچنین در کشت از طریق گلخانه صادرات‌، ارزآوری و انتخاب محصول برحسب علاقه در هر شرایط آب و هوایی صورت می‌گیرد به همین دلیل کشت گلخانه نسبت به سایر الگوهای کشت برتری دارد.

وی یادآور شد: یکی از دلایلی که باعث شده در اردستان و همچنین دیگر نقاط کشور مردم به کشت گلخانه‌ای روی آورند تغییرات آب و هوایی، تنوع محصولی و نیاز مصرف است، امید می‌رود حدود سه پروژه در بخش کشاورزی شهرستان اردستان تا سال آینده به بهره‌‌برداری برسد.

پایان پیام/۶۳۱۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485759

مهمترین اخبار ایران و جهان: