نیوز سیتی!
14 شهریور 1402 - 07:53

بیش از ۲۷ هزار زائر از چهارمحال و بختیاری به کربلا اعزام شدند

رئیس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: امسال ۲۹ هزار و ۷۸۳ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که ۲۷ هزار و ۱۷۷ نفر از آن‌ها قطعی شده است همچنین حدود ۶ هزار نفر از این تعداد با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس به سمت کربلا سفر کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، اصغر رحیمی گفت: طبق آمار حج و زیارت امسال ۲۹ هزار و۷۸۳ نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که ۲۷ هزار و ۱۷۷ نفر از آن‌ها قطعی شده است و حدود ۶ هزار نفر از این تعداد با ۲۳۲ دستگاه اتوبوس به سمت کربلا سفر کردند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری افزود: در حال حاضر ۲۵ اتوبوس در مرز مهران و ۳۸ اتوبوس در مرز شلمچه برای جابه‌جایی زائران ساماندهی شده است که فقط زائران استان را جابه‌جا نمی‌کنند بلکه مسافر برای هر استانی باشد اتوبوس‌ها به همان نقطه اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: بازگشت زائران از مرز عراق از ۹ شهریور ماه آغاز شده است و ۶۳ اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در مرزها آماده‌باش هستند.

رحیمی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد زائران با ناوگان شخصی و ۴۲ درصد با ناوگان عمومی سفر داشتند، بیان داشت: با توجه به کمبود اتوبوس تا کنون مشکلی برای جابه‌جایی زائران به سمت مرزها گزارش نشده است و با تدابیر به کار گرفته شده بازگشت مسافران به مقصد نیز بدون مشکل انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: قیمت بلیط رفت به سمت مرزها ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است و هزینه بازگشت با همان قیمت سابق حساب می‌شود.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۲ هزار نفر از استان به مرزها اعزام شدند و آمار اعلام شده در سال جاری نشان دهنده افزایش ۱۰۰ درصدی زائران است.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1485715

مهمترین اخبار ایران و جهان: