نیوز سیتی!
12 شهریور 1402 - 16:22

فامنین نیازمند تشکیل تعاونی فرش است

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی فرمانداری فامنین بر لزوم تشکیل تعاونی فرش در فامنین تاکید کرد و گفت: اقدامات خوبی در زمینه به‌‌بافی فرش انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمید رستمی ظهر امروز در کمیته فرش شهرستان فامنین اظهار کرد: باید به صنعت فرش شهرستان به غیر از نگاه درآمدی و کسب و کار، نگاه فرهنگی نیز داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌ترین هنرهای اصیل ایرانی فرش دستباف است افزود: تشکیل تعاونی فرش برای شهرستان می‌تواند  برخی از مشکلات قالیبافان را کاهش دهد که امیدواریم این کار با پیگیری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان انجام شود. 

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فامنین خاطرنشان کرد: در سه روستای مرغ‌آباد، امامزاده پیر‌نهان و فیض‌آباد دوره آموزشی به‌بافی برای ۱۱۶ نفر برگزار شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه آموزش به‌بافی و قالیبافی در شهرستان در حال انجام است و این فعالیت‌ها با توجه به‌ شعار سال شهرستان مبنی بر نهضت آموزش،  ادامه خواهد داشت.

رستمی با تاکید بر اینکه باید ارتقای جنبه‌های هنری فرش را مد نظر داشت گفت: در این زمینه برپایی نمایشگاه‌ فرش در شهرستان می‌تواند اثرگذار باشد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فامنین نیز گفت: طی ۶ ماهه ابتدای سال جاری ۵۲ مجوز مشاغل خانگی قالیبافی صادر شده است.

مهدی قراگوزلو ادامه داد: فرش‌های مطرح در شهرستان شامل ابریشم، تابلو فرش، ۹ متری و ۶ متری، قالیچه زرنیم، زرچاک، ۶۰*۹۰ فرش مهربان است و در یکی از کارگاه‌های شهرستان فرش ۱۲ متری و ۲۴ متری طرح قشقایی بافته می‌شود.

وی تعداد قالیبافان فعال شهرستان که زیرمجموعه سه پشتیبان هستند را ۱۸۰ نفر دانست و افزود: سال ۱۴۰۱، ۲۷ مجوز مشاغل خانگی قالیبافی در شهرستان صادر شده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت فامنین خاطرنشان کرد: ۴۴۵ کارت شناسایی برای شهروندان بافنده صادر شده و تعداد بافندگان شهرستان نیز یک‌هزار نفر و بیمه‌شدگان  قالیبافی نیز ۲۶ نفر هستند.

وی اظهار کرد: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی ۴۳ مورد با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان به بانک‌های شهرستان معرفی شده‌اند که در حال دریافت تسهیلات هستند، در حالی که تخصیص تسهیلات به قالیبافان دارای مجوز مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۱، ۴۰۰ میلیون تومان است.

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1483459

مهمترین اخبار ایران و جهان: