نیوز سیتی!
22 شهریور 1402 - 10:42

برگزاری شب چاووشی‌خوانی در یزد

ویژه برنامه شب چاووشی خوانی با مشارکت 12 چاووشی خوان پیشکسوت استان دیشب با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یزد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، شب چاووشی‌خوانی در قالب سلسله نشست‌های «گلبانگ امید» با حضور سید محمد هاشمی معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار یزد و جمعی از هنرمندان استان و اقشار مختلف مردم  برگزار شد و ۱۲ چاووشی‌خوان از سراسر استان یزد در این برنامه به اجرای چاووشی پرداختند.

معاون حقوقی امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: چاووشی‌خوانی بحث دیرین ایرانی و یکی از ساحت‌های ارادت به اهل بیت (ع) از دیرباز بوده و زیبایی و اثرگذاری هنری ویژه‌ای دارد.

وی، با اشاره به اجرای ویژه برنامه شب چاووشی خوانی در قالب سلسه نشست‌های گلبانگ امید در یزد را اقدامی متفاوت و ابتکاری دانست و افزود: چاووشی‌خوانی در راستای ترویج یک سنت دیرین ایرانی که هم شمّه‌ای از ارادات مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت و هم تلفیقی از هنر ایرانی با بهره مندی از نغمات موسیقی است، مِهر و ارادت مردم ایران را به اهل بیت (ع) بروز می‌دهد.

هاشمی گفت: خود را مکلف به حمایت از چنین برنامه‌هایی که برآمده از سنت‌های مردم ایران و باور‌های دینی آن‌ها است، می‌دانیم و از این مدل برنامه‌ها استقبال می‌کنیم بویژه در شهر یزد که دارالعباده و مردم به دلدادگی به ساحت قدسی اهل بیت معروف هستند.

معاون حقوقی امور مجلس  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این گونه برنامه‌ها که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی یزد آغاز شده، باید توسعه داده شود و این سنت چاووشی در استان‌هایی از کشور وجود دارد و لذا می‌توان کار ملی را شکل دهند و ما نیز حمایت خواهیم کرد.

پایان پیام/الف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1497959

مهمترین اخبار ایران و جهان: