نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 15:54

هوش مصنوعی در مرکز توجه اندیشمندان و دانشمندان جوان ایرانی

در هفتمین دوره «جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان» که با محوریت کارآفرینی و تبدیل ایده به کسب‌وکار در زمینه علوم پایه برگزار می‌شود، هوش مصنوعی نیز یکی از محورهای جدید خواهد بود.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس و نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، هفتمین دوره رویداد ملی و بین‌المللی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.

بنیاد علم و فناوری جمیلی برای حمایت از ایده‌ها و کسب‌و‌کارهای مبتنی بر فناوری و ترویج فرهنگ کارآفرینی، امسال نیز «جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان» در هفته پژوهش و فناوری که از 19 آذرماه آغاز می‌شود، برگزار خواهد شد و میزبان ایده‌پردازان و محققانی خواهد بود که برای تجاری‌سازی ایده‌های خود تلاش می‌کنند.

رویدادی که طی 6 دوره برگزاری توانسته حامی 9 استاد نمونه جوان، 120 ایده‌پرداز و کسب‌و‌کار نوپا از نزدیک به 3000 ایده ارسالی به دبیرخانه جشنواره در حوزه‌های علوم پایه شیمی، فیزیک، علوم زیستی، زمین‌شناسی، ریاضی و علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی باشد و در دوره هفتم خود قصد دارد در این مسیر تعداد بیشتری از مخاطبان و ایده‌پردازان مستعد کشور را حمایت و پشتیبانی کند.  

برگزیدگان هفتمین دوره ملی و بین‌المللی جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان که با هدف ایجاد امید و انگیزه در بین دانش‌آموختگان و جوانان مشغول به تحصیل در رشته‌های علوم پایه کار خود را از آذرماه سال 1396 آغاز کرده است؛ علاوه بر دریافت اعتبار حمایتی بنیاد علم و فناوری جمیلی، از شرایط همراهی تا تجاری‌سازی ایده برای ورود به زیست‌بوم کارآفرینی کشور نیز بهره‌مند خواهند شد.

این رویداد همه‌ساله جوایز ارزنده‌ای برای افراد و تیم‌های برگزیده در نظر می‌گیرد تا جوانان مستعد و دارای ایده‌های قابل اجرا و تجاری‌سازی در مسیر درستی قرار گیرند و نیازهای کشور را پاسخ دهند. در همین راستا تیم برگزیده اول در بخش کسب‌وکارهای نوپا 350 میلیون تومان، تیم دوم 250 میلیون تومان، تیم سوم 200 میلیون تومان و تیم برگزیده چهارم 150 میلیون تومان دریافت می‌کنند. همچنین در بخش ایده‌پردازان نیز 12 ایده‌پرداز نهایی انتخاب خواهند شد که هرکدام مبلغ 100 میلیون تومان اعتبار حمایتی دریافت خواهند کرد و دو استاد نمونه جوان هم هرکدام مبلغ 150 میلیون تومان اعتبار پژوهشی دریافت خواهند کرد.

بنیاد علم و فناوری جمیلی در برگزاری این رویداد از ظرفیت‌ها و همکاری ستاد خیرین و ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ دانشکدگان علوم دانشگاه تهران، بنیاد حامیان دانشگاه تهران و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری  برخوردار است تا گامی بلند در جهت توسعه فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان،کمک به دانشگاه‌ها برای تربیت نیروی متخصص و کارآمد، ایجاد و تقویت انگیزه و خلاقیت و ارتقای اعتماد به نفس و نوآوری در بین دانشجویان و دانش‌‍‌آموختگان علوم پایه که چندی است مورد غفلت قرار گرفته‌اند، بردارد.

ثبت نام و حضور در این دوره از رویداد که برای دومین سال پیاپی در سطح بین‌المللی نیز برگزار می‌شود و برای کلیه علاقه‌مندان در هر رشته دانشگاهی و تحصیلی امکان‌پذیر خواهد بود. تنها شرط مهم حضور در مسابقه این است که ایده محوری باید با محوریت علوم پایه و هوش مصنوعی باشد و از ایده‌های ایرانیان خارج از کشور و غیرایرانیان مقیم در ایران با همراهی نخبگان ایرانی نیز استقبال می‌کند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و حضور در این رویداد تا ابتدای مهرماه فرصت دارند به این آدرس  www.ysf-persia.com مراجعه کنند.

 

 

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1493215

مهمترین اخبار ایران و جهان: