نیوز سیتی!
19 شهریور 1402 - 18:21

موزه دفاع مقدس کردستان تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری می رسد

سنندج - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: موزه دفاع مقدس استان تا سال ۱۴۰۴ در سنندج به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار ذبیح‌الله مالکی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سنندج اظهار کرد: تبیین نقش مردم کردستان در دوران دفاع مقدس و تهیه بانک جامع رزمندگان کردستانی در دوران دفاع مقدس از جمله مواردی است که باید با جدیت دنبال شود.

وی افزود: برای ساخت موزه دفاع مقدس در سنندج ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون پنج میلیارد تومان هزینه شده و تا پایان سال جاری ۱۵ میلیارد تومان دیگر اختصاص می‌یابد.

مالکی اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا سال ۱۴۰۴ موزه دفاع مقدس و مراکز فرهنگی در سراسر کشور باید به بهره برداری برسد که کردستان برای رسیدن به این افق باید سریع‌تر حرکت کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان خاطر نشان کرد: ۵۷ شهید گمنام در خاک این استان و در ۲۷ یادمان شهدا آرمیده‌اند که تاکنون ۱۴ یادمان ساماندهی و ۱۳ یادمان در دست بهره برداری است. مالکی افزود: در سفر رئیس جمهور به کردستان ۳۰ میلیارد ریال مصوب شد و هفت میلیارد ریال نیز توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور به این موضوع اختصاص یافت.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان با اشاره به گرامیداشت ۴۳ مین سالگرد دفاع مقدس و برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام، اظهار کرد: جدول برنامه‌های این ایام به صورت کشوری و متمرکز ابلاغ شده است.

سردار مالکی افزود: برگزاری رژه نیروهای مسلح در سنندج، تجلیل از ۹ هزار پیشکسوت جهاد و ایثار، روایتگری پیشکسوتان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و تولید ویژه برنامه‌های رسانه‌ای از مهمترین برنامه‌های استان در این هفته

است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1493359

مهمترین اخبار ایران و جهان: