نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 12:58

عکاس شهرکردی برگزیده جشنواره ملی هنر عاشورا شد

شهرکرد_معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: مریم آل مومن دهکردی هنرمند عکاس این استان در نخستین سوگواره ملی عاشورا عنوان برتر مجموعه عکس این جشنواره را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام فرجی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: آئین اختتامیه نخستین سوگواره ملی عاشورا شامگاه یکشنبه ۱۹ شهریور در بجنورد برگزار شد و در بخش مجموعه عکس‌های ارسالی به این جشنواره، مریم آل‌مومن با نظر هیأت داوران، مقام نخست را به دست آورد.

وی افزود: در این جشنواره ملی که برترین‌های بخش‌های تعزیه، پرچم و کتیبه و طراحی لباس عاشورا نیز معرفی شدند، ۳۶۲ هنرمند، آثار خود را برای رقابت در بخش عکس به دبیرخانه ارسال کرده بودند که آل‌مومن در ۲ قسمت تک عکس و مجموعه عکس توانست در جمع راه‌یافتگان به مرحله پایانی قرار گیرد.

معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سنت‌ها و آئین‌های عزاداری شامل تاسوعای و عاشورای حسینی، جلوه‌های عزاداری در میان اقوام و مذاهب، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، کودک، محرم و شیرخوارگان حسینی، عزاداری در تکایا و حسینیه‌ها و مساجد، نماز ظهر عاشورا و شام غریبان از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای ارسال عکس به بخش رقابتی این جشنواره به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: مریم آل مؤمن دهکردی بیش از ۱۰ سال سابقه عکاسی و تدریس در این رشته را دارد و داوری آثار ششمین دوره اشکواره حسینی شهرستان آمل نیز از فعالیت‌های اخیر وی به شمار می‌رود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1494415

مهمترین اخبار ایران و جهان: