نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 21:14

بازار لوازم‌التحریر زیر رصد ناظرات تعزیرات

اردبیل- مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: در آستانه سال تحصیلی و گرم شدن بازار خرید و فروش لوازم‌التحریر، ناظرات تعزیرات حکومتی این بازار را زیر نظر گرفته تا با متخلفان برخورد شود.

علی رحیمی‌آذر در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در کنار برپایی نمایشگاه پاییزه و فروش لوازم‌التحریر در سطح بازار نیز عرضه محصولات متنوع نوشت‌افزار را در آستانه سال تحصیلی جدید شاهد هستیم که اکیپ‌های بازرسی ما در نوبت صبح و عصر به این واحدها سرکشی کرده و قیمت‌ها و کیفیت محصولات عرضه شده را مورد رصد و پایش قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت عرضه نوشت‌افزار، البسه و کیف و کفش طرح نظارتی تعریزات با همراهی اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت از ۱۵ شهریورماه شروع شده و تا ۱۵ مهرماه این طرح نظارتی و بازرسی ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: اکیپ‌های ما با سرکشی به اکثر فروشگاه‌ها و عرضه‌کنندگان لوازم‌التحریر و سایر اقلام دانش‌آموزی سعی خواهند کرد تا با متخلفان احتمالی در این حوزه برخورد کرده و در مرحله اول تا ۱۰ برابر نرخ کالای گران‌فروشی شده با جریمه نقدی روبه‌رو شده و در صورت تکرار پلمب محل مد نظر قرار می‌گیرد.

رحیمی‌آذر افزود: از طریق سامان ۱۳۵ تعزیرات و ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت آماده دریافت گزارش‌های مردمی در این حوزه هستیم تا با متخلفان و گران‌فروشی در این حوزه برخورد جدی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خانواده‌ها نیز باید از محل‌های مناسب دارای کسب پروانه خرید خود را انجام داده و از خرید لوازم‌التحریر و سایر وسایل دانش‌آموزی از دوره‌گردها و یا افراد سودجو پرهیز کرده و به هیچ وجه به کالاهای عرضه شده در این محل‌ها اعتماد نکنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل بیان کرد: با رصد و پایش قیمت لوازم‌التحریر سعی بر این است تا خانواده‌ها با قیمت مصوب کالاهای خود را خریداری کنند که سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز آماده عرضه دفتر دانش‌آموزی به قیمت مصوب و با کیفیت مناسبت است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491815

مهمترین اخبار ایران و جهان: