نیوز سیتی!
18 شهریور 1402 - 18:36

طالبان خواستار بازگشایی گذرگاه تورخم شد

سرپرست سفارت طالبان در اسلام‌آباد، خواستار بازگشایی گذرگاه تورخم از سوی پاکستان شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، سردار احمد شکیب سرپرست سفارت طالبان در اسلام‌ آباد در دیدار با آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان، بر اهمیت حیاتی بازگشایی گذرگاه تورخم تاکید کرد.

سرپرست سفارت طالبان در اسلام‌ آباد ضمن اشاره به چالش‌ های پیش روی مسافران و بازرگانان در گذرگاه تورخم، گفت که بسته شدن این گذرگاه پیامدهای نامطلوبی برای هر دو کشور افغانستان و پاکستان در پی دارد.

همچنین آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان نیز با ابراز نگرانی مشترک پاکستان در این باره تاکید کرد: بسته شدن گذرگاه تورخم بر مردم افغانستان و پاکستان تأثیر منفی خواهد داشت. تلاش‌ هایی در نهادهای ذیربط پاکستان برای تسریع در بازگشایی این گذرگاه آغاز شده است.

گفتنی است که گذرگاه تورخم پس از درگیری مرزی بین نیروهای افغانستان و پاکستان در روز چهارشنبه هفته گذشته بسته شد.

به گزارش بی بی سی، تنش میان اسلام آباد و کابل پس از درگیری‌ های اخیر نیروهای پاکستانی و جنبش طالبان پاکستان بالا گرفته است، گذرگاه مرزی تورخم برای چندمین روز بسته مانده و سفیر طالبان هم صبح امروز به وزارت خارجه پاکستان «احضار» شد.

روزنامه اکسپرس تریبون پاکستاندر این خصوص گزارش داد که سردار احمد شکیب، سفیر طالبان در اسلام آباد در اعتراض به حمله هفته گذشته در منطقه دورافتاده کوهستانی چترال ایالت خیبرپختونخواه به وزارت خارجه پاکستان احضار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1491659

مهمترین اخبار ایران و جهان: