نیوز سیتی!
20 شهریور 1402 - 21:55

کرملین: غرب هیچ فرصتی را برای بی‌ثبات کردن روسیه از دست نمی‌دهد

سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه در مصاحبه‌ای گفت که غرب هیچ فرصتی را برای بی ثبات کردن اوضاع داخلی روسیه از دست نمی‌دهد اما موفق نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین روسیه روز دوشنبه گفت که غرب هیچ فرصتی را برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی در روسیه از دست نمی‌دهد.

وی که با نشریه روسی «ایزویستا» مصاحبه می‌کرد، گفت: «غرب هیچ فرصتی را برای بی‌ثبات کردن اوضاع داخلی روسیه از دست نمی‌دهد اما در اینجا نیز موفق نخواهد شد».

پسکوف اضافه کرد: «باز هم می‌گویم که سطح حمایت از رئیس جمهور (پوتین) در داخل کشور بسیار بالا بوده به همین دلیل تلاش غرب بیهوده است».

وی درباره شرایط اقتصادی روسیه گفت که همچنان تلاش‌ها بر کاهش خطرات مربوط به فشارها از سوی کشورهای غربی متمرکز است.

سخنگوی کرملین افزود: «تدابیر فعالی برای مقابله با تلاش‌ها برای مداخله در امور داخلی کشورمان اتخاذ شده و کاری که قبلا از انجام آن خودداری می‌کردیم اکنون مستقیما انجام می‌دهیم. زمان آن فرا رسیده که تصمیمات مشخصی بدون تردید و یا ابهام بگیریم».

پسکوف گفت که فضای اطراف روسیه چندان سازنده نبوده و این کشور در معرض تحریم‌های بی سابقه‌ای قرار دارد اما به طور فزاینده‌ای با آنها سازگار می‌شود.

از ابتدای جنگ اوکراین، کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مانع از شکست اوکراین شده و به زعم خود شکستی راهبردی را به روسیه تحمیل کنند.

آمریکا از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین بیش از ۴۳ میلیارد دلار تسلیحات به اوکراین ارسال کرده اما دولت بایدن برای بسته‌های کمکی بیشتر بودجه ندارد. بایدن از کنگره خواسته لایحه هزینه اضطراری ۴۰ میلیارد دلاری را تصویب کند که نیمی از آن به اوکراین اختصاص خواهد یافت اما این لایحه احتمالاً با مخالفت شدید شمار فزاینده جمهوری‌خواهان مواجه خواهد شد که مخالف سیاست چک سفید بایدن هستند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1495315

مهمترین اخبار ایران و جهان: