نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 19:24

چاه گازی شماره ۷۸ منطقه عملیاتی خانگیران سرخس افتتاح شد

چاه گازی شماره ۷۸ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با حضور مسئولان شهرستان سرخس در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس عصر امروز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخس، چاه گازی شماره ۷۸ شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با حضور مسئولان شهرستان سرخس در منطقه عملیاتی خانگیران سرخس عصر امروز و همزمان با آخرین روز از هفته دولت افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در حاشیه مراسم افتتاح این چاه گازی در جمع خبرنگاران گفت: حفاری این چاه گازی در سال ۱۳۹۹ آغاز شده و در سال ۱۴۰۰ به اتمام رسیده است و نصب تاسیسات سرچاهی و خط لوله جریانی این چاه در آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان انجام شد.

فرشید خیبری با بیان اینکه قرار بود این چاه در ۱۰ شهریور ماه امسال به طور کامل راه‌اندازی شود، گفت: با توجه به شرایط جوی و افزایش ریزگردها بهره‌برداری کامل از این چاه با تاخیر روبرو شده که طبق قول پیمانکار این چاه تا ۳۱ شهریور ماه وارد مدار تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: با در مدار تولید قرار گرفتن این چاه ۱/۵ میلیون متر مکعب به تولید گاز ترش در این منطقه اضافه می‌شود.

خیبری گفت: علاوه بر چاه ۷۸ که تا پایان این ماه به طور کامل وارد مدار تولید می‌شود، چاه شماره ۷۶ نیز تا پایان آبان‌ماه امسال وارد مدار تولید می‌شود و در مجموع سه میلیون متر مکعب گاز به مجموع گازهای تولیدی منطقه خانگیران اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق بیان کرد:‌ طبق تعهدی که امسال داریم مجموع گاز ترش و شیرین ما به ۶۴ میلیون متر مکعب در حداکثر تولید خواهد رسید.

وی درباره اشتغال ایجاد شده در این چاه، گفت: در حفاری و نصب تاسیسات این چاه حدود ۱۵۰ نفر به طور موقت مشغول به کار شدند و پس از راه‌اندازی نیز بالغ بر ۲۰ نفر نیرو به طور مستمر در این چاه مشغول به فعالیت می‌شوند.

پایان پیام/۷۰۰۷۷

منبع: فارس
شناسه خبر: 1477759

مهمترین اخبار ایران و جهان: