نیوز سیتی!
08 شهریور 1402 - 17:40

بهره برداری از مرکز ۴۵۰ نفره نگهداری و درمان معتادان تا آذر ماه

گرگان- استاندار گلستان گفت: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان با ظرفیت ۴۵۰ نفر در آذر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان، اظهار کرد: سرقت و مزاحمت از جمله آسیب‌های است که از سوی معتادین متجاهر ایجاد می‌شود که در صورت ساماندهی آنها، بسیاری از مشکلات در این حوزه مرتفع خواهد شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان در بخش نگهداری معتادان متجاهر قدری از ظرفیت‌های کشور عقب بود، افزود: در گذشته استان فقط برای ۱۰۰ نفر ظرفیت نگهداری داشت درحالیکه اکنون مرکز نگهداری در دو بخش شرقی و غربی استان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: به زودی در بخش غربی و مرکزی استان ظرفیت نگهداری به ۴۵۰ نفر افزایش می‌یابد و برای شهرستان گنبد هم با کمک فرمانداری و شورای شهر و شهردار سوله‌هایی در نظر گرفتیم که هم به عنوان مرکز نگهداری بانوان و آقایان ۴۰۰ نفر ظرفیت خواهد داشت.

زنگانه حرفه‌آموزی و اشتغال را به عنوان فاز توسعه برای بازگشت این افراد به جامعه دارای اهمیت دانست و گفت: در کنار این موارد همواره تلاش شده تا در حوزه پیشگیری اقدامات خوبی در قالب طرح یاریگران به صورت محله محور در شهرهای استان انجام شود.

وی مساحت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان در توسکستان را دو هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۱۲۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

استاندار گلستان در خاتمه زمان بهره برداری از این پروژه را آذر سال جاری اعلام کرد و افزود: هرچند آغاز به کار پروژه از خرداد امسال بوده اما تمام تلاشمان را برای بهره برداری در زمان مقرر به کار خواهیم گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1477515

مهمترین اخبار ایران و جهان: