نیوز سیتی!
04 شهریور 1402 - 11:26

دیدار احتمالی نتانیاهو و بایدن همچنان در هاله‌ای از ابهام

منابع عبری با اشاره به سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به نیویورک برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، به این مساله اذعان کردند که هنوز مشخص نیست نتانیاهو و بایدن دیداری با هم داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از روز سوم سپتامبر آینده دور جدید سفرهای خارجی خود را آغاز خواهد کرد. نخستین مقصد سفر بنیامین نتانیاهو قبرس خواهد بود و او پس از آن راهی برخی کشورهای دیگر از جمله ترکیه، مراکش و آمریکا خواهد شد.

سفر نتانیاهو به قبرس دو روزه خواهد بود و او در این سفر در نشستی سه جانبه با حضور سران قبرس و یونان شرکت خواهد کرد. این اولین سفر خارجی نتانیاهو پس از سفر وی به لندن در حدود ۵ ماه پیش خواهد بود. وی پس از آغاز سال جدید عبری برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک خواهد شد و قرار است ۲۱ سپتامبر در این سازمان سخنرانی کند.

با وجود سفر ماه آینده نتانیاهو به نیویورک، هنوز زمان مشخصی برای دیدار او با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تعیین نشده است.پیش از این نیز برخی منابع عبری گزارش داده بودند اصرار نتانیاهو به پیگیری طرح اصلاحات قضایی و همچنین رویکرد کابینه وی در توسعه شهرک سازی غیرقانونی در کرانه باختری از عوامل ناخرسندی واشنگتن از نتانیاهو محسوب می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1469015

مهمترین اخبار ایران و جهان: