نیوز سیتی!
14 مهر 1402 - 16:14

کرملین: ارتش روسیه فقط به اهداف نظامی اوکراین حمله می‌کند

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به برنامه رئیس جمهور روسیه برای دیدار با نخست‌وزیر عراق، گفت که اظهارات درباره احتمال خروج از معاهده منع آزمایش‌های اتمی به معنای تصمیم مسکو برای انجام چنین آزمایش‌هایی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (جمعه) ادعای اوکراین و حامیان غربی آن مبنی بر حملات نیروهای روسی به مناطق مسکونی و حادث شدن تلفات غیرنظامی را تکذیب کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت که ارتش روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه، فقط به زیرساخت‌های نظامی و محل تجمع خدمه و تجهیزات نیروهای اوکراینی حمله می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما دوباره تکرار می‌کنیم که ارتش روسیه به اهداف غیرنظامی حمله نمی‌کند، بلکه حملات به زیرساخت‌های نظامی، مکان‌هایی که پرسنل نظامی و فرماندهان ارتش [اوکراین] در آن حضور دارند انجام می‌شود».

سخنگوی کرملین در ادامه خبر داد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در تاریخ‌های دهم و یازدهم اکتبر با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در مسکو دیدار می‌کند.

طبق این گزارش،‌ پسکوف با بیان اینکه السودانی در جریان سفر کاری رسمی در تاریخ دهم اکتبر به مسکو سفر می‌کند، اظهار داشت که هیأت‌های روسی و عراقی درباره روابط دوجانبه، به‌خصوص در حوزه انرژی مذاکره خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال خروج روسیه از معاهده ممنوعیت جامع آزمایش‌های اتمی گفت که لغو احتمالی این توافق توسط مسکو، به معنای تصمیم این کشور برای انجام آزمایش‌های تسلیحات هسته‌ای نیست.

به نوشته اسپوتنیک، این مقام روس تصریح کرد: «ما مدت‌ها قبل این معاهده را امضا و تصویب کردیم، اما آمریکایی‌ها چنین کاری نکردند. رئیس‌جمهور به منظور ایجاد یک فهم مشترک، از امکان لغو این معاهده صحبت کرد».

پسکوف در پاسخ به سوالی درباره آزمایش موشک کروز «بوروستنیک» با پیشرانه اتمی و قابلیت حمله کلاهک هسته‌ای، از ارائه تاریخی برای زمان انجام این آزمایش خودداری کرد.

بر این اساس، وی درباره علل سقوط هواپیمای حامل «یِوگنی پریگوژین» رئیس سابق شرکت پیمانکار نظامی خصوصی «واگنر» نیز اعلام کرد که نتیجه‌گیری نهایی هنوز وجود ندارد و باید منتظر گزارش جمع‌بندی تحقیقات ماند.

سخنگوی کرملین اضافه کرد: « درباره پیدا شدن ترکش نارنجک دستی در بدن یکی از قربانیان هواپیمای حامل پریگوژین نیز باید گفت که این یکی از حقایق ثابت شده است و تحقیقات ادامه دارد».

پسکوف همچنین سخنرانی پوتین در باشگاه والدای را بسیار مهم توصیف کرده و گفت که تحلیل آن صحبت‌ها که درباره جهان‌بینی گسترده بود، زمان می‌برد.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1529515

مهمترین اخبار ایران و جهان: