نیوز سیتی!
28 شهریور 1402 - 19:39

دستگاه‌های خراسان‌شمالی در خصوص مسئله جمعیت هم‌افزایی داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی گفت: تمام دستگاه‌ها نسبت به مسئله جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند و با هم‌افزایی برای برگزاری هرچه بهتر کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حسن ناهیدی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی امروز در جلسه‌ کارگروه اجتماعی و فرهنگی و سلامت زنان و خانواده اظهارکرد: امروز یکی از مهمترین مسائل کشور، مسئله ترویج فرزندآوری است که نیاز است تا با فرهنگ‌سازی شاهد خروج از بحران جمعیتی باشیم.

وی با اشاره به اهمیت فرزندآوری و کمک و توجه جهت ترویج فرزند آوری، آگاه سازی و پیشگیری از سقط جنین، گفت: تمام دستگاه‌ها نسبت به این مسئله اهتمام ویژه داشته باشند و با هم‌افزایی برای برگزاری هرچه بهتر کنگره بین المللی جمعیت پایدار، آینده مطمئن تلاش کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی افزود: دستگاه‌ها به برنامه‌های همسو باهم برای محقق شدن اهداف در استان توجه کنند و کمک برای برنامه‌هایی در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته باشند که تاثیر مستقیم بر ایجاد آرامش و افزایش امید به زندگی در جامعه خواهد داشت.

ناهیدی ادامه داد: در آستانه بازگشایی مدارس آموزش و پرورش استان نسبت به تسریع در ثبت نام دانش آموزان به ویژه دانش آموزان در مناطق کم برخوردار توجه ویژه داشته باشد.

وی بیان داشت: همچنین در آستانه سال تحصیلی جدید رصد شود تا مدارس در ثبت نام دانش آموزان دریافت شهریه غیر متعارف نداشته باشند.

این مقام مسئول افزود: پیگیری و مکاتبه برای تامین و توزیع شیر رایگان در مدارس استان انجام شود.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 1503159

مهمترین اخبار ایران و جهان: