نیوز سیتی!
17 شهریور 1402 - 16:00

حرکت اربعین جریان‌های رسانه‌ای دشمن را دچار رعب کرد

همدان- امام جمعه همدان گفت: حرکت بزرگ اجتماعی ارعین جریان‌های رسانه‌ای دشمن را دچار رعب کرد چرا که این موج عظیم در رسانه های آنان انعکاس نداشت و تلاش کردند آن را مخفی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه اربعین نمادی از وحدت در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: این شبکه بزرگ اجتماعی جریان‌های رسانه‌ای دشمن را دچار رعب کرد چرا که این موج عظیم در رسانه‌های آنان انعکاس نداشت و تلاش کردند آن را مخفی کنند.

وی افزود: در این راهپیمایی بزرگ اصول اخلاقی بسیار زیبایی حاکم شده است که باید تبدیل به الگوی رفتاری در همه مکان‌ها و زمان‌ها باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت ۱۵۰ موکب ایام اربعین در همدان گفت: تردد چندین میلیون زائر از همدان که بسیاری از آنان از خدمات این موکب‌ها بهره‌مند شدند نشان از مکتب حسینی استان دارد و که از تمام خادمان این مواکب تشکر می‌کنم.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی خاطرنشان کرد: باطن اربعین وحدت و حرکت به سمت امام حسین (ع) بوده و همه از ترک، فارس و عرب یک مقصود دارند.

وی با بیان اینکه در دنیایی که نگاه اومانیستی، شعارهای پوچ و بحران معنویت و هویت حاکم و بشر در اخلاق به بن بست رسیده است، بیان کرد: تولیدات فکری و بازی‌های رایانه‌ای در دنیای غرب وجدان اخلاقی جامعه را سست می‌کند و الگوی رفتاری آن نیز فربه کردن شهوات بشر و سقوط اخلاقی وی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان عنوان کرد: به برکت خون شهدا و ائمه اطهار (ع) و آئین‌های پرشوری چون اربعین، جوان متدین ایرانی در مقابل همه جاذبه‌های شیطانی مقاومت کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به حضور ۴ میلیون ایرانی در اربعین بیان کرد. اکثریت این جمعیت جوانان بودند جوانانی که در مراسم‌های نظیر شب‌ها قدر، اعتکاف و هیئت‌ها نیز در صف اول هستند.

وی افزود: برخی جوانان در برخی عرصه‌ها در برابر جذبه‌های شیطانی نیز دچار آسیب‌هایی شده‌ اند که برای دفع این آسیب‌ها باید آگاهی را در جامعه توسعه دهیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با همه تحریم‌هایی و ظلم‌هایی که به کشور شده، مقام اول در فناوری نانو و رتبه‌هایی در سلول‌های بنیادی، هوا و فضا و فناوری لیزر کسب کرده‌ایم، گفت: بسیاری از این بسیاری از پیشرفت‌ها حاصل تلاش جوانان بوده است.

وی عنوان کرد: باید جوان را درک کرد، به او میدان داد و به عنوان فاتحان قله آنان را در عرصه‌های مختلف باور کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1490015

مهمترین اخبار ایران و جهان: