نیوز سیتی!
07 شهریور 1402 - 17:45

سرنگونی 2 پهپاد دیگر اوکراین توسط روسیه

وزارت دفاع روسیه از سرنگون کردن دو پهپاد اوکراین در 24 ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه بعد از ظهر سه شنبه به وقت تهران از سرنگون کردن یک پهپاد دیگر ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری رویترز»، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یگان‌های پدافندی روسیه ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی دومین پهپاد اوکراینی را بر فراز «دریای سیاه» سرنگون کردند. این وزارتخانه پیش‌تر اعلام کرد که اولین پهپاد اوکراین را با شلیک یک جنگنده سرنگون کرده است.

بر اساس این گزارش، حملات هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه از جمله «مسکو»، «شبه‌جزیره کریمه» و «کورسک»، چند هفته پس از حملات متقابل اوکراین شدت گرفته است. وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه نیز اعلام کرد که دو جنگنده این کشور دو پهپاد آمریکایی را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «پدافند نیروی هوا-فضای روسیه بر فراز بخش جنوب غربی دریای سیاه، پرواز دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از نوع «ام کیو-۹» و «آر کیو-۴ گلوبال هاوک» را که به سوی حریم هوایی روسیه بر فراز دریای سیاه در حرکت بوده و در حال انجام عملیات شناسایی در منطقه شبه جزیره کریمه بودند، رصد کرد».

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در پی اقدامات نیروی هوایی، دو هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی اقدام به تغییر مسیر پروازی کرده و  شبه جزیره کریمه را ترک کردند».

تنش بین روسیه و آمریکا بر فراز دریای سیاه چندین سال است که ادامه دارد. موضوع اصلی اختلاف، برخوردهای مکرر هواپیماهای جنگی روسیه و آمریکا در منطقه است. ایالات متحده، روسیه را به انجام مانورهای ناامن و غیرحرفه‌ای متهم می‌کند، در حالی که روسیه آمریکا را به نقض حریم هوایی خود متهم می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1475759

مهمترین اخبار ایران و جهان: